July 29, 2012

RPH PJK & PSK (M30)

Mata Pelajaran

Pendidikan Jasmani & Kesihatan

Minggu/Waktu: 30/PK

Tarikh

23.07.2012/24.07.2012/25.07.2012/26.07.2012/27.07.2012

Hari/Masa/Kelas

Isnin(2.35-3.35ptg/4.10-5.10ptg) 2M/2I

Hari/Masa/Kelas

Selasa(2.35-3.35ptg/2L

Hari/Masa/Kelas

Rabu(2.35-3.35ptg/4.10-5.10ptg) 2G/2H

Hari/Masa/Kelas

Khamis(2.35-3.35ptg/4.10-5.10ptg) 2J/2K

Hari/Masa/Kelas

Jumaat(3.30-4.20ptg) 2B

Tajuk

Gaya Hidup Sihat:

  1. Stress dan Pengurusan Konflik

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menyenaraikan tahap dan cara mengatasi stress
  2. Merasa gembira kerana dapat menghindarkan diri daripada mengalami stress

Persediaan Guru

Buku teks, kad arahan, majalah/keratan akhbar

Penerapan Nilai

Sabar, sentiasa berfikiran rasional

Aktiviti

  1. Guru memberi penerangan ringkas mengenai topic
  2. Pelajar dipilih secara rawak dan diberikan kad arahan
  3. Secara spontan pelajar diminta melakonkan situasi seperti mana yang tertera di dalam kad arahan (situasi stress)

Refleksi

Pelajar dan guru memberi maklumbalas terhadap hasil perbincangan

Pelajar dinasihatkan supaya sentiasa berfikiran positif dan bijak membuat keputusan


 

Mata Pelajaran

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan

Tingkatan: 1M

Tarikh/Hari

24.07.2012

Masa: 12.05-1.15ptg

Hari

Selasa

Bil Pelajar: 26/35

Minggu/Tema

30/ Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia (Menjalankan PBS)

Tajuk

Cerita Rakyat Pelbagai Kaum

  1. Ciri-ciri cerita rakyat

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menerangkan ciri-ciri cerita rakyat pelbagai kaum
  2. Meneladani nilai-nilai murni yang terdapat dalam cerita rakyat

Persediaan Guru

Buku teks, koleksi buku cerita rakyat

Penerapan Nilai

Bersungguh-sungguh, penyayang

Aktiviti

Membaca buku cerita rakyat, membuat rumusan ringkas

Refleksi

Guru membuat rumusan keseluruhan tentang topik yang diajar

Pelajar memperolehi pengetahuan dan hiburan tentang cerita rakyat pelbagai kaum


 


 

Mata Pelajaran

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan

Tingkatan: 1K

Tarikh/Hari

25.07.2012

Masa: 12.05-1.15ptg

Hari

Rabu

Bil Pelajar: 28/33

Minggu/Tema

30/ Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia (Menjalankan PBS)

Tajuk

Cerita Rakyat Pelbagai Kaum

  1. Ciri-ciri cerita rakyat

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menerangkan ciri-ciri cerita rakyat pelbagai kaum
  2. Meneladani nilai-nilai murni yang terdapat dalam cerita rakyat

Persediaan Guru

Buku teks, koleksi buku cerita rakyat

Penerapan Nilai

Bertanggungjawab, menghormati

Aktiviti

Membaca buku cerita rakyat, membuat rumusan ringkas

Refleksi

Guru membuat rumusan keseluruhan tentang topik yang di ajar

Pelajar memberi maklumbalas terhadap topik yang telah dibincangkan bersama guru


 

No comments:

Post a Comment