May 06, 2012

RPH PJK & BM (M18)

Mata Pelajaran

Pendidikan Jasmani & Kesihatan

Minggu/Waktu: 18/PJK

Tarikh

30.04.2012/01.0.2012/02.05.2012/03.05.2012/04.05.2012

Hari/Masa/Kelas

Isnin(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 2G/2M

Hari/Masa/Kelas

Selasa(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 2K/2J

CUTI HARI PEKERJA

Hari/Masa/Kelas

Rabu(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 2L/2I

Hari/Masa/Kelas

Khamis(3.25-4.35ptg) 2H

Hari/Masa/Kelas

Jumaat(5.10-6.20ptg) 2B

Tajuk

Bola Baling:

  1. Kemahiran menjaring

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan otot pengerak utama yang digunakan dalam aktiviti menjaring
  2. Menjaring dengan penuh teknik yang betul dengan 8 dari 10 percubaan
  3. Menjaring dengan penuh keyakinan

Persediaan Guru

Bola baling, kon, wisel, gelung

Penerapan Nilai

Keyakinan dan kerjasama dalam kumpulan

Aktiviti

  1. Pelajar dibahagikan kepada kumpulan kecil untuk melakukan jaringan secara bergilir-gilir
  2. Pelajar melakukan kemahiran menjaring secara latih tubi dalam kumpulan
  3. Menjaring 8 dari 10 percubaan
  4. Permainan kecil

Refleksi

Pelajar dapat menggunakan kemahiran yang telah diajar oleh guru dalam permainan senggang dan latihan rumah pasukan.

Pelajar digalakkan bermain bola baling dengan semangat kesukanan


 

Mata Pelajaran

Bahasa Melayu

Tingkatan: 1K

Tarikh/Hari

03.05.2012/Khamis

Masa: 2.35-3.45ptg

Minggu/Tunjang

18/Tatabahasa

Bil Pelajar: 30/34

Tajuk

Menjalankan PBS/Menjawab Soalan Pemahaman

Kemahiran membaca dan memahami

Hasil Pembelajaran:

Pelajar dapat:

  1. Menjawab soalan pemahaman berdasarkan teks yang dibaca
  2. Memberikan pandangan terhadap pendapat pihak lain tentang sesuatu bahan

Sistem Bahasa

Ayat FN+FN, FN+FK

KBT

Mencirikan

Penerapan Nilai

Bekerjasama, berterima kasih

Persediaan Guru

Set latihan/soalan

Aktiviti

Membaca teks, menjawab soalan latihan

Refleksi

Guru masih membimbing pelajar yang kurang mahir


 


 

Mata Pelajaran

Bahasa Melayu

Tingkatan: 1K

Tarikh/Hari

04.05.2012/Jumaat

Masa: 2.00-3.10ptg

Minggu/Tunjang

18/KOMSAS

Bil Pelajar: 30/34

Tajuk

Surat Untuk Ina

Genre

Drama

Hasil Pembelajaran:

Fokus utama:

Menulis kesimpulan tentang tajuk perbincangan berdasarkan satu pandangan tertentu

Fokus sampingan:

Menghuraikan sesuatu perkara berdasarkan pengetahuan dan pengalaman sedia ada

Objektif

Pada akhir pengajaran & pembelajaran, pelajar dapat:

  1. Melatih pelajar mengenalpasti serta menghuraikan watak dan perwatakan dalam drama
  2. Melatih pelajar memahami plot dalam drama

Sistem Bahasa

Peribahasa

Ilmu

Pendidikan islam, kajian tempatan

Penerapan Nilai

Keikhlasan, kasih sayang

KBT

Menjana idea, merumus

Persediaan Guru

Buku antologi Kasut Kelopak Jantung

Aktiviti

Membaca cerpen/drama dan berbincang tentang watak, menghuraikan perwatakan watak-watak tersebut

Refleksi

Guru memantau pelajar sambil memberikan bimbingan

Pelajar memberikan maklumbalas semasa P&P dijalankan


 

No comments:

Post a Comment