March 12, 2012

RPH PJK & BM (M10)

Mata Pelajaran 

Pendidikan Jasmani & Kesihatan  

Minggu/Waktu: 10/PJK

Tarikh 

05.03.2012/06.03.2012/07.03.2012/08.03.2012/09.03.2012

Hari/Masa/Kelas 

Isnin(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 2G/2M

Hari/Masa/Kelas 

Selasa(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 2K/2J 

Hari/Masa/Kelas

Rabu(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 2L/2I 

Hari/Masa/Kelas 

Khamis(3.25-4.35ptg) 2H 

Hari/Masa/Kelas 

Jumaat(5.10-6.20ptg) 2B 

Tajuk 

UJIAN BULANAN (1)

PEND JASMANI & KESIHATAN


 

Mata Pelajaran 

Bahasa Melayu 

Tingkatan: 1K 

Tarikh/Hari 

06.03.2012/Selasa

Masa: 12.50-2.00ptg

Minggu/Tunjang 

10

Bil Pelajar: 35/35

Tajuk 

UJIAN BULANAN (1)

BAHASA MELAYU


 

Mata Pelajaran 

Bahasa Melayu 

Tingkatan: 1K 

Tarikh/Hari 

08.03.2012/Khamis

Masa: 2.00-3.10ptg 

Minggu/Tunjang 

10/Karangan

Bil Pelajar: 34/35

Tajuk

Meringkaskan petikan/karangan pendek

 

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Mengenal pasti maklumat dan mencatat nota daripada bahan yang didengar atau
    dibaca
  2. Mencari isi-isi penting dalam petikan

KBT 

Penjanaan idea, mencirikan

Penerapan Nilai 

Kerjasama, bertanggungjawab

Persediaan Guru 

Lembaran kerja

Aktiviti 

Pelajar membaca petikan dan mencatat isi penting daripada petikan

Pelajar membandingkan jawapan dengan rakan-rakan

Refleksi 

Pelajar mencatat maklumat dengan bantuan guru

Guru merumuskan pengajaran yang telah disampaikan


 

Mata Pelajaran 

Bahasa Melayu 

Tingkatan: 1K 

Tarikh/Hari 

09.03.2012/Jumaat

Masa: 2.35-3.45ptg

Minggu/Tunjang

10/Tatabahasa

Bil Pelajar: 34/35

Sistem Bahasa 

Kata Penegas

Hasil Pembelajaran 

Pelajar dapat:

  1. Menggunakan kreativiti untuk menulis ayat dengan gramatis
  2. Memantapkan kemahiran menulis ayat

KBT 

Penjanaan idea, meneliti

Penerapan Nilai 

Rasional, keberanian

Persediaan Guru 

Lembaran kerja

Aktiviti 

Pelajar membina ayat daripada maklumat yang telah dicatat

Refleksi 

Pelajar masih perlu dibimbing oleh guru semasa menyiapkan latihan

Guru memantau tugasan pelajar dan membimbing


 


 

No comments:

Post a Comment