July 17, 2011

RPH PSK & PJK (Minggu 28)

Mata Pelajaran 

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan  

Tingkatan: 2C 

Tarikh/Hari 

11.07.2011

Masa: 2.00-3.10pm 

Hari 

Isnin 

Bil Pelajar: 35/37

Minggu/Tema 

28/Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk

Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia:

  1. Parlimen

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menjelaskan peranan parlimen dalam sistem demokrasi di Malaysia
  2. Memahami pentingnya amalan demokrasi berparlimen dikekalkan di Malaysia

Persediaan Guru 

Buku teks, nota & lembaran kerja

Penerapan Nilai 

Semangat kekitaan, berdisiplin

Aktiviti

Penerangan, menyalin nota & latihan pengukuhan

Refleksi

Guru membuat rumusan keseluruhan di akhir pengajaran

Pelajar dapat mengetahui peranan parlimen sebagai badan perundangan di Malaysia


 


 

Mata Pelajaran 

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan  

Tingkatan: 2I 

Tarikh/Hari 

13.07.2011

Masa: 12.50-2.00pm 

Hari 

Rabu 

Bil Pelajar: 38/41

Minggu/Tema 

28/Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk 

Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia:

  1. Parlimen

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menjelaskan peranan parlimen dalam sistem demokrasi di Malaysia
  2. Menghormati sistem demokrasi berparlimen di Malaysia

Persediaan Guru 

Buku teks, gambar, lembaran kerja

Penerapan Nilai

Bersikap prihatin, bertanggungjawab

Aktiviti 

Perbincangan, menyalin nota & latihan pengukuhan

Refleksi 

Guru membuat rumusan keseluruhan di akhir sesi

Pelajar dapat membezakan komponen parlimen melalui tugas & kuasa yang telah ditetapkan


 

Mata Pelajaran 

Pendidikan Jasmani & Kesihatan  

Minggu/Waktu: 28/PJK

Tarikh 

11.07.2011/12.07.2011/13.07.2011/14.07.2011/15.07.2011

Hari/Masa/Kelas

Isnin: (3.25-4.35pm/2D, 5.10-6.20pm/2B)

Hari/Masa/Kelas

Selasa: (3.25-4.35pm/2L, 5.10-6.20pm/2E) 

Hari/Masa/Kelas

Rabu: (3.25-4.35pm/2M, 4.35-5.45pm/2N) 

Hari/Masa/Kelas

Khamis: (4.00-5.10pm/2J, 5.10-6.20pm/2G) 

Hari/Masa/Kelas

Jumaat: (5.10-6.20pm/2H)

Tajuk 

Badminton

  1. Pukulan Kilas: digunakan untuk bertahan & mematikan bulu tangkis melalui smesy kilas
  2. Pukulan Lob: digunakan untuk bertahan dan menyukarkan pihak lawan melakukan serangan

Hasil Pembelajaran

  1. Menyatakan cara melakukan pukulan kilas & lob dengan betul
  2. Melakukan pukulan kilas & lob sekurang-kurangnya 6 pukulan tepat dari 10 percubaan

Persediaan Guru 

  1. Bulu tangkis
  2. Raket
  3. Wisel

Penerapan Nilai 

Keyakinan, mematuhi peraturan, berhati-hati

Aktiviti 

  1. Tunjuk cara pukulan kilas & lob oleh guru
  2. Pelajar melakukan pukulan kilas & lob dengan bulu tangkis secara berpasangan
  3. Permainan kecil secara berpasangan menggunakan kemahiran yang telah diajar

Refleksi 

Pelajar dapat melakukan kemahiran pukulan kilas & lob dengan gaya yang betul Pelajar dapat melakukan setiap kemahiran dengan baik mengikut arahan yang diberikan oleh guru


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment