October 23, 2014

RPH PJK & PSK M34

MATA PELAJARAN
PENDIDIKAN JASMANI & KESIHATAN
MINGGU/TUNJANG:34/KECERGASAN
Tarikh
18.08.2014/19.08.2014/20.08.2014/21.08.2014/22.08.2014
Hari/Masa/Kelas
Isnin (3.25-4.35 ptg/1G) /(5.10-6.20 ptg/1B)          
Hari/Masa/Kelas
Selasa (3.25-4.35 ptg/1N) /(5.10-6.20 ptg/1L)
Hari/Masa/Kelas
Rabu (3.25-4.35 ptg/1J)
Hari/Masa/Kelas
Khamis (4.00-4.5.10 ptg/1H) /(5.10-6.20 ptg/1K)
Hari/Masa/Kelas
Jumaat (4.00-5.10 ptg) 1I
Tajuk
Perlaksanaan Standard Kecergasan Fizikal Kebangsaan (SEGAK) Semester II
Hasil Pembelajaran
Instrumen yg digunakan utk mendapatkan maklumat murid:
         1.    Memfokus kepada setiap orang murid
         2.    Menentukan status semasa murid
         3.    Memotivasikan murid
Persediaan Guru
1.        Borang Ujian SEGAK
2.        Jam randik
3.        Wisel
4.       Botol mineral
Penerapan Nilai
Berdisiplin, bersungguh-sungguh & mengikut arahan
Aktiviti
Komponen Kecergasan / Kelenturan:
1.    Tekan tubi
2.    Rengkuk tubi separa
3.    Naik turun bangku
4.   Jangkau melunjur
Refleksi
Pelajar memberi maklum balas semasa ujian dijalankan

MATA PELAJARAN
PENDIDIKAN SIVIK & KEWARGANEGARAAN
KELAS: 2K
Tarikh/Hari
20.08.2014/Rabu
Bil Pelajar: 29/31
Minggu/Tema
34/Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Raja Berperlembagaan
-           Majlis Raja-raja
Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:
1.        Menjelaskan peranan Majlis Raja-raja
2.        Mentaati keputusan Majlis Raja-raja
3.        Menghormati peranan dan keputusan Majlis Raja-raja
Persediaan Guru
Buku teks, gambar, nota ringkas, lembaran kerja individu
Penerapan Nilai
Bertoleransi, telus
Aktiviti
Penerangan, menyalin nota, menyiapkan tugasan dalam bentuk peta minda dan pamerkan di hadapan kelas
Refleksi
Guru membuat rumusan tentang hasil kerja pelajar
Pelajar dipantau oleh guru ketika menyiapkan tugasan yang diberikan

MATA PELAJARAN
PENDIDIKAN SIVIK & KEWARGANEGARAAN
KELAS: 3N
Tarikh/Hari
21.08.2014/JKhamis
Bil Pelajar: 26/26
Minggu/Tema
34/Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Jentera Pentadbiran Negara Malaysia:
-           Badan-badan Kerajaan (Legislatif, Eksekutif dan Kehakiman)
Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:
1.    Memahami peranan dan tugas badan-badan kerajaan
2.   Mencari  maklumat tentang tugas dan peranan jentera pentadbiran negara
3.   Menghargai peranan jentera pentadbiran Malaysia dalam menjaga kestabilan dan  
      kemakmuran negara
Persediaan Guru
Buku teks,nota ringkas, carta organisasi, lembaran kerja individu
Penerapan Nilai
Bertanggungjawab, menghormati
Aktiviti
Penerangan, perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth: 1.     Menghasilkan carta organisasi struktur pentadbiran negara mengikut kreativiti – pamerkan
                dihadapan kelas
Refleksi
Guru memberi ulasan keseluruhan tajuk dan hasil kerja pelajar
Pelajar dapat menghargai keunikan dan kekayaan warisan budaya Malaysia

MATA PELAJARAN
PENDIDIKAN SIVIK & KEWARGANEGARAAN
KELAS: 3K
Tarikh/Hari
22.08.2014/Jumaat
Bil Pelajar: 19/21
Minggu/Tema
34/Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Jentera Pentadbiran Negara Malaysia:
-           Badan-badan Kerajaan (Legislatif, Eksekutif dan Kehakiman)
Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:
1.    Memahami peranan dan tugas badan-badan kerajaan
2.   Mencari  maklumat tentang tugas dan peranan jentera pentadbiran negara
3.   Menghargai peranan jentera pentadbiran Malaysia dalam menjaga kestabilan dan  
      kemakmuran negara
Persediaan Guru
Buku teks,nota ringkas, carta organisasi, lembaran kerja individu
Penerapan Nilai
Berbangga, cinta akan negara
Aktiviti
Penerangan, perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth: 1.     Menulis sepucuk surat kepada sahabat pena – ceritakan tentang tanggungjawab warganegara
                 – sertakan carta organisasi tentang struktur pentadbiran negara mengikut kreativiti
Refleksi
Guru memantau hasil kerja pelajar
Pelajar dapat menambahkan ilmu pengetahuan dan rasa bangga terhadap pentadbiran negara



No comments:

Post a Comment