June 17, 2013

RPH PJK & PSK M18

Mata Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Kesihatan
Minggu/Waktu:  18/PjK
Tarikh
29.04.2013/30.04.2013/01.05.2013/02.05.2013/03.05.2013
Hari/Masa/Kelas
Isnin (4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1M/1I
Hari/Masa/Kelas
Selasa (3.25-4.35ptg) 1L
Hari/Masa/Kelas
Rabu (3.25-4.35ptg/4.35-5.45ptg) 1K/1B
CUTI HARI PEKERJA
Hari/Masa/Kelas
Khamis (3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 1H/1J
Hari/Masa/Kelas
Jumaat (5.10-6.20ptg) 1G                                                                                                    
Tajuk
Kelenturan
1.         Pengenalan
2.        Aktiviti latihan
Hasil Pembelajaran
Pelajr dapat:
1.        Menyatakan pengertian kelenturan dengan tepat
2.        Menyatakan kaedah latihan dan faedah latihan kelenturan
3.        Melakukan sekurang-kurangnya dua aktiviti kelenturan
Pengalaman Sedia Ada
Pelajar pernah melakukan aktiviti berkaitan dengan kelenturan
Persediaan Guru
Tilam gimnastik, wisel
Penerapan Nilai
Berdisiplin
Aktiviti
Pelajar melakukan aktiviti secara berkumpulan mengikut kaedah stesen:
·         Meniarap angkat dada dan tengkuk
·         Melentik sisi
·         Kilas pinggang
Refleksi
Perbincangan secara kelas mengenai aspek keselamatan dalam aktiviti yang dijalankan
Guru membuat penilaian hasil kerja/aktiviti pelajar


Mata Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tingkatan: 2K
Tarikh/Hari
30.04.2013/Selasa
Masa: 12.50-2.00ptg
Minggu/Tema
18/Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Bil Pelajar: 28/32
Tajuk
Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
1.        Permainan Tradisional
2.        Kraftangan       
Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:
1.        Menerangkan jenis-jenis permainan tradisional
2.        Menerangkan jenis-jenis warisan kraftangan tradisionl
3.        Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia
Persediaan Guru
Buku teks, keratan akhbar/majalah/gambar, papan dan buah congkak, lembaran kerja individu
Penerapan Nilai
Berbangga, bekerjasama
Aktiviti
Aktiviti kumpulan:
·         Pelajar dibahagikan kepada kumpulan
·         Pelajar bermain congkak/pertandingan mengikut giliran
Aktiviti individu:
·         Pelajar dikehendaki memilih sejenis hasil kraftangan tradisonal seperti anyaman, tembikar dan ukiran
·         Mengumpulkan maklumat dan gambar tentang setiap hasil kraftangan di dalam lembaran yang disediakan oleh guru
Refleksi
Guru membuat rumusan tentang hasil kerja pelajar
Pelajar seronok dan melibatkan diri sepanjang P&P berlangsung
















No comments:

Post a Comment