March 16, 2013

RPH PJK & PSK M9

Mata Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Kesihatan
Minggu/Waktu:  9/PjK
Tarikh
25.02.2013/26.02.2013/27.02.2013/28.02.2013/01.02.2013
Hari/Masa/Kelas
Isnin (3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 1M/1B
Hari/Masa/Kelas
Selasa (4.00-5.10ptg) 1K
Hari/Masa/Kelas
Rabu (3.25-4.35ptg/4.35-5.10ptg) 1L/1I
Hari/Masa/Kelas
Khamis (5.10-6.25ptg) 1J
Hari/Masa/Kelas
Jumaat (4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1G/1H
Tajuk
Perlaksanaan Standard Kecergasan Fizikal Kebangsaan (SEGAK)
Hasil Pembelajaran
Instrumen yg digunakan utk mendapatkan maklumat murid:
  1. Memfokus kepada setiap orang murid
  2. Menentukan status semasa murid
  3. Memotivasikan murid
Persediaan Guru
  1. Borang Ujian SEGAK
  2. Jam randik
  3. Wisel
Penerapan Nilai
Berdisiplin, bersungguh-sungguh & mengikut arahan
Aktiviti
Komponen Kecergasan / Kelenturan:
  1. Tekan tubi
  2. Rengkuk tubi separa
  3. Naik turun bangku
Refleksi
Pelajar memberi maklum balas semasa ujian dijalankan



Mata Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tingkatan: 2K
Tarikh/Hari
27.02.2013/Selasa
Masa: 12.50-2.00ptg
Minggu/Tema
9/Hidup Bermasyarakat
Bil Pelajar: 30/33
Tajuk
Menghormati Hak Orang Lain
1.        Pendapat
Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:
1.        Menjelaskan kepentingan menghormati pendapat orang lain
2.        Bertolak ansur dalam pergaulan
3.        Peka terhadap perbezaan individu
Persediaan Guru
Buku teks, nota ringkas, lembaran kerja individu
Penerapan Nilai
Menghormati, bertolak ansur
Aktiviti
Penerangan, menyalin nota, pengukuhan & pengayaan (eg: memberikan pandangan tentang sikap rakan sebaya)
Refleksi
Guru membimbing pelajar ketika menyiapkan aktiviti pengukuhan & pengayaan
Pelajar memberikan maklum balas sepanjang P&P

Mata Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tingkatan: 2N
Tarikh/Hari
28.02.2013/Khamis
Masa: 3.25-4.35ptg
Minggu/Tema
9/Hidup Bermasyarakat
Bil Pelajar: 30/32
Tajuk
 Menghormati Hak Orang Lain
1.        Pendapat
Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:
1.        Menjelaskan kepentingan menerima pendapat orang lain
2.        Bertolak ansur dalam melakukan sesuatu
3.        Menghargai pendapat orang lain
Persediaan Guru
Buku teks, nota ringkas, lembaan kerja individu
Penerapan Nilai
Rasional, bertimbang rasa
Aktiviti
Penerangan, menyalin nota, gerak kerja individu (eg: menyenaraikan ciri –ciri positif dan ciri-ciri negatif berdasarkan  dialog yang disediakan guru)
Refleksi
Guru membimbing pelajar semasa melakukan aktiviti/tugasan
Pelajar melaporkan hasil tugasan/situasi di hadapan kelas








No comments:

Post a Comment