September 22, 2012

RPH PJK & PSK (M37)

Mata Pelajaran

Pendidikan Jasmani & Kesihatan

Minggu/Waktu: 37/PJK

Tarikh

10.09.2012/11.09.2012/12.09.2012/13.09.2012/14.09.2012

Hari/Masa/Kelas

Isnin(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 2M/2I

Hari/Masa/Kelas

Selasa(3.25-4.35ptg/2L

Hari/Masa/Kelas

Rabu(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 2G/2H

Hari/Masa/Kelas

Khamis(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 2J/2K

Hari/Masa/Kelas

Jumaat(4.00-5.10ptg) 2B

Tajuk

Perlaksanaan Standard Kecergasan Fizikal Kebangsaan (SEGAK)

Semester II (sambungan)

Hasil Pembelajaran

Instrumen yang digunakan untuk mendapatkan maklumat murid:

  1. Memfokus kepada setiap orang murid
  2. Menentukan status semasa murid
  3. Memotivasikan murid

Persediaan Guru

  1. Borang Ujian SEGAK
  2. Jam randik
  3. Wisel

Penerapan Nilai

Berdisiplin, bersungguh-sungguh & mengikut arahan

Aktiviti

Komponen Kecergasan / Kelenturan:

  1. Tekan tubi
  2. Rengkuk tubi separa
  3. Naik turun bangku

Refleksi

Pelajar memberi maklum balas semasa ujian dijalankan


Mata Pelajaran

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan

Tingkatan: 1M

Tarikh/Hari

11.09.2012

Masa: 12.50-2.00ptg

Hari

Selasa

Bil Pelajar: 34/36

Minggu/Tema

37/ Malaysia Negara Berdaulat (Menjalankan PBS)

Tajuk

Kerajaan Demokrasi (Pemilihan Tokoh Murid)

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menerangkan kepentingan pemilihan tokoh murid
  2. Memilih tokoh murid secara demokrasi

Persediaan Guru

Buku teks, nota, lembaran kerja individu

Penerapan Nilai

Telus, bertanggungjawab

Aktiviti  

Menjalankan satu simulasi pemilihan tokoh murid di kelas

Refleksi 

Pelajar menunjukkan persamaan dan keadilan semasa aktiviti dijalankan

Guru merumuskan keseluruhan topik yang di ajar


 


 

Mata Pelajaran

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan

Tingkatan: 1K

Tarikh/Hari

12.09.2012

Masa: 2.00-3.10ptg

Hari

Rabu

Bil Pelajar: 27/33

Minggu/Tema

37/ Malaysia Negara Berdaulat (Menjalankan PBS)

Tajuk

Kerajaan Demokrasi (Pemilihan Tokoh Murid)

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menerangkan kepentingan pemilihan tokoh murid
  2. Memilih tokoh murid secara demokrasi

Persediaan Guru

Buku teks, nota, lembaran kerja individu

Penerapan Nilai

Bangga, berkebolehan

Aktiviti

Menjalankan satu simulasi pemilihan tokoh murid di kelas

Refleksi

Pelajar menunjukkan daya kepimpinan dan melibatkan diri dalam aktiviti yang dijalankan

Guru membuat ulasan di akhir P&P


 


 


 

No comments:

Post a Comment