August 26, 2011

RPH PSK & PJK (Minggu 34)

Mata Pelajaran 

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan  

Tingkatan: 2C 

Tarikh/Hari 

22.08.2011

Masa: 1.15-2.20ptg

Hari 

Isnin 

Bil Pelajar: 32/37

Minggu/Tema 

34/Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk 

Peranan & Tanggungjawab Warganegara dalam Kerajaan Demokrasi:

  1. Memberikan pendapat melalui saluran yang betul
  2. Menjaga nama baik negara

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Mengamalkan cara memberikan pendapat yang betul
  2. Menghargai amalan memberikan pendapat
  3. Menghargai amalan demokrasi, jasa dan sumbangan negara

Persediaan Guru 

Buku teks, lembaran kerja

Penerapan Nilai 

Berkeyakinan, bersungguh-sungguh

Aktiviti 

Penerangan, menyalin nota, pengukuhan

Refleksi

UJIAN BULANAN 2


 


 

Mata Pelajaran 

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan  

Tingkatan: 2I 

Tarikh/Hari 

24.08.2011

Masa: 12.05-1.15ptg

Hari 

Rabu 

Bil Pelajar: 30/40

Minggu/Tema 

34/Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk 

Peranan & Tanggungjawab Warganegara dalam Kerajaan Demokrasi:

  1. Memberikan pendapat melalui saluran yang betul
  2. Menjaga nama baik negara

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan kepentingan memberikan pendapat yang betul
  2. Menjelaskan kebaikan menjaga nama baik negara
  3. Mengekalkan amalan menjaga nama baik negara

Persediaan Guru 

Buku teks, artikel

Penerapan Nilai 

Bekerjasama, bertanggungjawab

Aktiviti 

Penerangan, menyalin nota, pengukuhan

Refleksi 

UJIAN BULANAN 2


 

Mata Pelajaran 

Pendidikan Jasmani & Kesihatan  

Minggu/Waktu: 34/PK

Tarikh 

22.08.2011/23.08.2011/24.08.2011/25.08.2011/26.08.2011

Hari/Masa/Kelas

Isnin: (2.35-3.35ptg/2D, 4.10-5.10ptg/2B)

Hari/Masa/Kelas

Selasa: (2.35-3.35ptg/2L, 4.10-5.10ptg/2E)

Hari/Masa/Kelas

Rabu: (2.35-3.35ptg/2M, 3.35-4.40ptg/2N)

Hari/Masa/Kelas

Khamis: (3.05-4.10ptg/2J, 4.10-5.10ptg/2G)

Hari/Masa/Kelas

Jumaat: (4.20-5.10ptg/2H)

Tajuk

Kebersihan dan Keselamatan Persekitaran

  • Pertolongan Cemas (prinsip dan prosedur TOTAPS)

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan prinsip dan prosedur TOTAPS
  2. Menerangkan cara melakukan prosedur TOTAPS

Persediaan Guru 

Buku teks, gambar, poster, lembaran kerja

Penerapan Nilai 

Bekerjasama, menyayangi diri

Aktiviti 

Pelajar dibahagikan kepada kumpulan kecil

Setiap kumpulan diberi situasi kemalangan yang memerlukan prosedur pertolongan cemas TOTAPS dilakukan

Refleksi 

Guru membuat penilaian setiap kumpulan

Pelajar dapat mengetahui cara untuk untuk memberi pertolongan cemas

Pelajar dapat mengaplikasikan kemahiran tersebut dalam kehidupan seharian


 


 


 


 


 


 


 


 


 

1 comment:

  1. Aslkm Cikgu,
    Saya dah semak dan cikgu telah menyiapkan dokumen selengkap seperti yang dikehendaki. teruskan usaha yang baik ini. Selamat mengajar!

    ReplyDelete