August 13, 2011

RPH PSK & PJK (Minggu 32)

Mata Pelajaran 

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan  

Tingkatan: 2C 

Tarikh/Hari 

08.08.2011

Masa: 1.15-2.20pm

Hari 

Isnin 

Bil Pelajar: 35/37

Minggu/Tema 

32/Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk

Peranan dan Bidang Kuasa Yang di-Pertuan Agong

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menjelaskan peranan dan bidang kuasa Yang di-Pertuan Agong
  2. Mengekalkan amalan taat setia kepada Yang di-Pertuan Agong

Persediaan Guru 

Buku teks, lembaran kerja

Penerapan Nilai 

Bertanggungjawab, menghormati

Aktiviti 

Penerangan, menyalin nota, pengukuhan

Refleksi

Guru membuat kesimpulan tentang keseluruhan tajuk

Pelajar menghormati peranan dan bidang kuasa Yang di-Pertuan Agong


 


 

Mata Pelajaran 

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan

Tingkatan: 2I 

Tarikh/Hari 

10.08.2011

Masa: 12.05-1.15pm

Hari 

Rabu 

Bil Pelajar: 36/40

Minggu/Tema 

32/Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk 

Peranan dan Bidang Kuasa Yang di-Pertuan Agong

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menerangkan istiadat pertabalan raja dan sultan
  2. Mengamalkan taat setia kepada raja dan sultan

Persediaan Guru 

Buku teks, gambar

Penerapan Nilai 

Berketerampilan, berkeyakinan

Aktiviti 

Penerangan, menyalin nota

Refleksi 

Sesi soal jawab antara guru dan pelajar

Pelajar mengikuti dan mengetahui tentang perjalanan istiadat pertabalan raja dan sultan


 

Mata Pelajaran 

Pendidikan Jasmani & Kesihatan  

Minggu/Waktu: 32/PK

Tarikh 

08.08.2011/09.08.2011/10.08.2011/11.08.2011/12.08.2011

Hari/Masa/Kelas

Isnin: (2.35-3.35pm/2D, 4.10-5.10pm/2B)

Hari/Masa/Kelas

Selasa: (3.25-3.35pm/2L, 4.10-5.10pm/2E)

Hari/Masa/Kelas

Rabu: (2.35-3.35pm/2M, 3.35-4.40pm/2N)

Hari/Masa/Kelas

Khamis: (3.05-4.10pm/2J, 4.10-5.10pm/2G)

Hari/Masa/Kelas

Jumaat: (4.20-5.10pm/2H)

Tajuk

Gaya Hidup Sihat

  1. Stress dan Pengurusan Konflik

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  1. Menyenaraikan tahap dan cara mengatasi stress
  2. Merasa gembira kerana dapat menghindarkan diri daripada mengalami stress

Persediaan Guru 

Buku teks, kad arahan, majalah/keratan akhbar

Penerapan Nilai 

Sabar, sentiasa berfikiran rasional

Aktiviti 

Guru memberi penerangan ringkas mengenai topik

Pelajar dipilih secara rawak dan diberikan kad arahan

Secara spontan pelajar diminta melakonkan situasi seperti mana yang tertera di dalam kad arahan (situasi stress)

Refleksi 

Pelajar dan guru memberi maklumbalas terhadap hasil perbincangan

Pelajar dinasihatkan supaya sentiasa berfikiran positif dan bijak membuat keputusan


 


 


 


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment