January 17, 2011

RPH M1/M2: PJK & PSV Tingkatan 2

Rancangan Pengajaran Harian (PJK)

Tarikh 

10.01.2011 / 11.01.2011 / 12.01.2011 / 13.01.2011 / 14.01.2011

Hari/Masa/Kelas

Isnin (3.25-4.35pm / 5.10-6.20pm )/ 2M & 2E 

Hari/Masa/Kelas

Selasa (3.25-4.35pm / 5.10-6.20pm) / 2G & 2D

Hari/Masa/Kelas

Rabu (3.25-4.35pm / 4.35-5.45pm) / 2H & 2J 

Hari/Masa/Kelas

Khamis (3.25-4.35pm / 4.35-5.45pm) / 2K & 2L 

Hari/Masa /Kelas

Jumaat (4.00-5.10pm / 5.10-6.20pm) / 2B & 2N 

Minggu/Waktu

M2 / Pendidikan Jasmani

Tajuk Pembelajaran

Kecergasan fizikal - Daya Tahan Kardiovaskular:

Daya tahan kardiovaskular bermaksud kecekapan jantung,salur darah dan sistem pernafasan untuk membekalkan oksigen kepada otot secara berterusan pada jangka masa

yang panjang semasa latihan 

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  • Melakukan sekurang-kurangnya satu aktiviti daya tahan kardiovaskular dengan kaedah yang betul.


 

  • Mengenal pasti aktiviti-aktiviti yang terdapat dalam latihan par course

    dan latihan fartlek.

Persediaan Guru

Wisel,kon

Aktiviti  

Latihan par course & latihan fartlek

Nilai 

Bekerja sama, berdisiplin & yakin diri

Refleksi

90% pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan

10% pelajar tidak mematuhi arahan guru semasa aktiviti dijalankan

Rancangan Pengajaran Harian (PSV)

Tarikh

10.01.2011

Hari/Masa

Isnin / (2.00-3.10pm)

Kelas

2I 

Minggu/Tema

M2 / Pencapaian Kendiri

Tajuk

Kecemerlangan Diri:

  • Kemahiran Berkomunikasi
  • Kemahiran Membuat Refleksi

Hasil Pembelajaran

  • Mengenal pasti kemahiran-kemahiran berkomunikasi
  • Menghargai cara berkomunikasi yang berkesan

Persediaan Guru

Kad manila, alat tulis & lembaran kerja 

Aktiviti

  • Meneliti perasaan dan mengecam nada suara & membuat rumusan
  • Berhubungan secara aktif antara rakan sekelas

Nilai

Berani, yakin diri & menghormati

Refleksi

70% pelajar mampu memberikan maklumat & memberikan maklumbalas ketika perhubungan dua hala

30% pelajar tidak dapat memberikan maklumbalas yang dikehendaki guru

Rancangan Pengajaran Harian (PJK)

Tarikh

03.01.2011 / 04.01.2011 / 05.01.2011 / 06.01.2011 / 07.01.2011

Hari/Masa/Kelas

Isnin (3.25-4.35pm / 5.10-6.20pm )/ 2M & 2E

Hari/Masa/Kelas

Selasa (3.25-4.35pm / 5.10-6.20pm) / 2G & 2D

Hari/Masa/Kelas

Rabu (3.25-4.35pm / 4.35-5.45pm) / 2H & 2J

Hari/Masa/Kelas

Khamis (3.25-4.35pm / 4.35-5.45pm) / 2K & 2L

Hari/Masa/Kelas

Jumaat (4.00-5.10pm / 5.10-6.20pm) / 2B & 2N 

Minggu/Waktu

M1 / Pendidikan Kesihatan

Tajuk Pembelajaran 

Kecergasan fizikal - Daya Tahan Kardiovaskular:

Daya tahan kardiovaskular bermaksud kecekapan jantung,salur darah dan sistem pernafasan untuk membekalkan oksigen kepada otot secara berterusan pada jangka masa

yang panjang semasa latihan

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  • Menyatakan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti daya tahan kardiovaskular.
  • Menyatakan maksud daya tahan kardiovaskular, latihan par course dan latihan fartlek

Persediaan Guru

Kad manila & lembaran kerja

Aktiviti  

Perbincangan & menyalin nota

Nilai 

Bekerja sama, berdisiplin & bersyukur

Refleksi

70% pelajar memberi tindak balas dan kerjasama semasa proses P&P berlangsung

30% pelajar memerlukan bantuan guru untuk menjawab soalan latihan yang diberikan oleh guru

Rancangan Pengajaran Harian (PSV)

Tarikh 

04.01.2011  

Hari/Masa

Isnin / (2.00-3.10pm)

Kelas

2I

Minggu/Tema

M1 / Pencapaian Kendiri

Tajuk

Kecemerlangan Diri:

  • Pendidikan
  • Perwatakan

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:

  • Menerangkan ciri-ciri kecemerlangan diri
  • Membuat refleksi untuk kejayaan diri

Persediaan Guru

Kad manila, alat tulis & lembaran kerja

Aktiviti

  • Membincangkan usaha untuk menjayakan kecemerlangan diri
  • Menghasilkan akujanji tentang kecemerlangan diri

Nilai

Yakin diri, bekerjasama

Refleksi

60% pelajar dapat mewujudkan azam dalam diri untuk bertanggungjawab memajukan diri

40% pelajar dibimbing oleh guru untuk menghasilkan akujanji


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment