Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani &
Kesihatan
|
Minggu/Tema: 6/Kecergasan
|
Tarikh
|
02.02.15/03.02.15/04.02.15/05.02.15/06.02.15
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin (4.00pm-5.10pm/1J & 5.10pm-6.20pm/1N)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa (3.25pm-4.35pm/1L
& 5.10-6.20pm/1K)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu (4.35pm-5.45pm/1I)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis (3.25pm-4.35pm/IH)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat (4.00pm-5.10pm/1B
& 5.10pm-6.20pm/1G)
|
|
Tajuk
|
Kekuatan Otot:
1.
Definisi
2.
Faedah
Latihan
3.
Kaedah
Latihan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan
maksud kekuatan otot
2.
Melakukan
aktiviti kekuatan otot dengan berkesan
3.
Menyedari
faedah latihan otot dalam kehidupan harian
|
|
Pengalaman Sedia Ada
|
Pelajar pernah melakukan
aktiviti naik turun bangku dan bangkit tubi di sekolah rendah
|
|
Bahan
|
Carta, jam randik, wisel,
kon, carta otot, barbell
|
|
Nilai
|
Bertanggungjawab,
berdisiplin
|
|
Aktiviti
|
1.
Aktiviti
tambah beban:
-
Permainan bola
sepak/kemahiran menjaring:-
-
Menjaring 3 biji bola
tanpa berhenti dalam kotak penalti
-
Menjaring 5 biji bola
tanpa henti dalam kotak penalti
2.
Aktiviti
bangkit tubi dan naik turun bangku – lakuan sebanyak 15 kali dalam tempoh
masa yang ditetapkan oleh guru
3.
Latihan
pengukuhan – menyenaraikan permainan/otot:-
-
Otot tangan
-
Otot kaki
-
Otot badan
|
|
Penilaian
|
Pelajar menyatakan kaedah
latihan bebanan yang dilakukan secara sistematik
Pelajar dapat menyatakan
aspek-aspek keselamatan dalam melakukan aktiviti
Guru membuat penilaian
/ulasan hasil kerja
|
|
Refleksi
|
Pelajar dan guru
melakukan aktiviti gerak kendur
Pelajar dapat menggunakan
latihan bebanan dalam situasi harian
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik & Kewarganegaraan
|
Kelas: 2B
|
Tarikh/Hari
|
03.02.15/Selasa
|
Masa: 2.00-3.10pm
|
Minggu/Tema
|
6/Hubungan
Kekeluargaan
|
Bil Pelajar: 25/31
|
Tajuk
|
Perpaduan Dalam Keluarga
1.
Sokongan Anggota
Keluarga
2.
Aktiviti Keluarga
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti
konflik dalam keluarga
2.
Menunjukkan sikap
bertanggungjawab sebagai anggota keluarga
3.
Menghormati dan
menghargai anggota keluarga
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, skrip lakonan ringkas, nota ringkas, lembaran kerja
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghormati, bersatu hati
|
|
Aktiviti
|
1.
Membuat senarai semak dan melakukan refleksi diri
2.
Melakonkan
situasi/perbualan/drama ringkas berdasarkan skrip yang disediakan oleh guru
|
|
Refleksi
|
Guru memberi ulasan dan
pandangan tentang hasil kerja pelajar
Pelajar membentangkan hasil
kerja di hadapan kelas
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik & Kewarganegaraan
|
Kelas: 2K
|
Tarikh/Hari
|
04.02.15/Rabu
|
Masa: 12.50-2.00pm
|
Minggu/Tema
|
6/Hubungan
Kekeluargaan
|
Bil Pelajar: 30/32
|
Tajuk
|
Perpaduan Dalam Keluarga
1.
Sokongan Anggota
Keluarga
2. Aktiviti Keluarga
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1. Mengenal
pasti sikap dan tanggungjawab anggota keluarga
2. Mengenal
pasti konflik dalam keluarga
3.
Menghargai dan menghormati anggota keluarga
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, skrip lakonan ringkas, nota ringkas, lembaran kerja
|
|
Penerapan Nilai
|
Berfikiran terbuka, bekerjasama
|
|
Aktiviti
|
1.
Membuat
senarai semak dan melakukan refleksi diri
2.
Melakonkan
situasi/perbualan/drama ringkas berdasarkan skrip yang disediakan oleh guru
|
|
Refleksi
|
Guru memberikan pandangan dan
menambah maklumat yang berkaitan
Pelajar melibatkan diri
sepanjang P&P
|
No comments:
Post a Comment