Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani &
Kesihatan
|
Minggu/Tema: 7/Kecergasan
|
Tarikh
|
09.02.15/10.02.15/11.02.15/12.02.15/13.02.15
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin (4.00pm-5.10pm/1J & 5.10pm-6.20pm/1N)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa (3.25pm-4.35pm/1L
& 5.10-6.20pm/1K)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu (4.35pm-5.45pm/1I)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis (3.25pm-4.35pm/IH)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat (4.00pm-5.10pm/1B
& 5.10pm-6.20pm/1G)
|
|
Tajuk
|
Kelenturan:
1.
Definisi
2.
Faedah
Latihan
3.
Kaedah
Latihan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan
pengertian kelenturan dengan tepat
2.
Menyatakan
kaedah latihan dan faedah latihan
3.
Melakukan
sekurang-kurangnya 2 aktiviti kelenturan
|
|
Pengalaman Sedia Ada
|
Pelajar pernah melakukan
aktiviti yang berkaitan dengan kelenturan
|
|
Bahan
|
Wisel, kon, tilam
gimnastik, jam randik, lembaran kerja
|
|
Nilai
|
Berdisiplin, berkeyakinan
|
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar
melakukan aktiviti secara berkumpulan mengikut kaedah stesen:
-
Meniarap
angkat dada dan tengkuk
-
Melentik
sisi
-
Kilas
pinggang
2.
Membuat
catatan mengenai otot-otot yang terlibat dalam aktiviti kelenturan
|
|
Penilaian
|
Pelajar membentangkan
hasil kerja dengan melukis dan menandakan otot-otot yang terlibat
Guru membuat penilaian
hasil kerja pelajar
|
|
Refleksi
|
Guru membuat rumusan
keseluruhan aktiviti dan topik
Pelajar disarankan supaya
sentiasa mengikut peraturan dan menekankan ciri-ciri keselamatan semasa
melakukan aktiviti
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik & Kewarganegaraan
|
Kelas: 2B
|
Tarikh/Hari
|
10.02.15/Selasa
|
Masa: 2.00-3.10pm
|
Minggu/Tema
|
7/Hidup
Bermasyarakat
|
Bil Pelajar: 30/31
|
Tajuk
|
Menghormati Hak Orang Lain
1.
Latar Belakang
2.
Kebolehan Dan Bakat
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menjelaskan
kepentingan menghormati hak orang lain
2.
Mengenal latar
belakang, bakat, dan kebolehan rakan sebaya
3.
Peka terhadap
perbezaan individu
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, gambar, aktikel, lembaran kerja
individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berani, berfikiran terbuka
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota, gerak kerja individu (eg: menulis secara ringkas tentang bakat
dan kebolehan berdasarkan gambar yg diedarkan oleh guru)
|
|
Refleksi
|
Guru membuat rumusan keseluruhan tajuk
Pelajar melaporkan hasil tugasan di hadapan kelas
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik & Kewarganegaraan
|
Kelas: 2K
|
Tarikh/Hari
|
11.02.15/Rabu
|
Masa: 12.50-2.00pm
|
Minggu/Tema
|
7/Hubungan
Kekeluargaan
|
Bil Pelajar: 30/32
|
Tajuk
|
Menghormati Hak Orang Lain
1.
Latar Belakang
2.
Kebolehan Dan Bakat
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain
2.
Menghargai bakat dan kebolehan masing-masing
3.
Menghormati dan menghargai kebolehan serta bakat orang lain
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, gambar, aktikel, lembaran kerja
individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berterus terang, bersopan santun
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota, gerak kerja individu (eg: mencari seorang idola dan mengaitkan
dengan kebolehan diri sendiri)
|
|
Refleksi
|
Guru membimbing pelajar semasa melakukan aktiviti/tugasan
Pelajar melaporkan hasil
tugasan di hadapan kelas
|
Terima Kasih kerana telah menyediakan bolg rph untuk minggu Pertama hingga minggu ke 7 untuk semakan saya.
ReplyDeleteBlog tuan lengkap dan kemas.
Sila kekalkan usaha ini
Mengajar tanpa perancangan mengajar diumpamakan seperti berjalan tanpa arah tujuan.
“People who love going to work are more productive and more creative” –Simon Sinek