Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani &
Kesihatan
|
Minggu/Tema: 5/Kecergasan
|
Tarikh
|
26.01.15/27.01.15/28.01.15/29.01.15/30.01.15
Ø TERLIBAT DENGAN KEJOHANAN MERENTAS DESA MSSM BAHAGIAN SAMARAHAN
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin (4.00pm-5.10pm/1J
& 5.10pm-6.20pm/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa (3.25pm-4.35pm/1K)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu (3.25pm-4.35pm/1L
& 4.35pm-5.45pm/1I)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis (3.25pm-4.35pm/IH)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat (4.00pm-5.10pm/1B
& 5.10pm-6.20pm/1G)
Ø TERLIBAT DENGAN KEJOHANAN BOLA BALING MSSM BAHAGIAN SAMARAHAN
|
|
Tajuk
|
Daya Tahan Otot:
1.
Definisi
2.
Faedah
Latihan
3.
Kaedah
Latihan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan
maksud daya tahan otot
2.
Menyatakan
otot-otot pengerak utama yang terlibat dalam aktiviti daya tahan otot
3.
Melakukann
berkesan aktiviti daya tahan otot dengan berkesan
|
|
Pengalaman Sedia Ada
|
Pelajar pernah mengetahui
aktiviti yang boleh meningkatkan daya tahan otot
|
|
Bahan
|
Jam randik, kon, carta
otot, carta aktiviti, kad penilaian
|
|
Nilai
|
Berkeyakinan,
hormat-menghormati
|
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar
melakukan aktiviti secara berpasangan – permainan kereta sorong
2.
Pelajar
melakukan aktiviti Latihan Litar secara bergilir-gilir selama 30 saat:
-
Bangkit
tubi
-
Tekan
tubi
-
Lompat
bintang
-
Burpee
-
Lari
ulang-alik
|
|
Penilaian
|
Guru menjelaskan mengenai
kesan dan kepentingan aktiviti tersebut kepada kesihatan badan
Guru membuat penilaian
secara menyeluruh berdasarkan pencapaian pelajar
Pelajar membandingkan
hasil prestasi berdasarkan skor yang telah diperolehi
|
|
Refleksi
|
Pelajar dan guru
melakukan aktiviti gerak kendur
Pelajar berasa seronok
dengan aktiviti yang telah dijalankan
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik & Kewarganegaraan
|
Kelas: 2B
|
Tarikh/Hari
|
27.01.15/Selasa
|
Masa: 2.00-3.10pm
|
Minggu/Tema
|
5/Hubungan
Kekeluargaan
|
Bil Pelajar: 30/31
|
Tajuk
|
Perpaduan Dalam Keluarga
1. Sambutan Hari Khas Keluarga
2.
Berkongsi
Suka Duka
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menjelaskan
cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga
2.
Menghuraikan
kepentingan perpaduan dalam keluarga
3.
Mengamalkan kasih
sayang antara anggota keluarga
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertanggungjawab,
menghormati
|
|
Aktiviti
|
Perbincangan, menyiapkan kad
ucapan/sajak/puisi untuk ahli keluarga sebagai penghargaan, latihan
pengukuhan
|
|
Refleksi
|
Guru membuat kesimpulan
tentang keseluruhan tajuk
Pelajar dapat menjalin kasih
sayang bersama anggota keluarga melalui perkataan atau perbuatan
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik & Kewarganegaraan
|
Kelas: 2K
|
Tarikh/Hari
|
28.01.15/Rabu
|
Masa: 12.50-2.00pm
|
Minggu/Tema
|
5/Hubungan
Kekeluargaan
|
Bil Pelajar: 29/32
|
Tajuk
|
Perpaduan Dalam Keluarga
1. Sambutan Hari Khas Keluarga
2. Berkongsi Suka Duka
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan kepentingan menjalin kasih sayang antara anggota
keluarga
2.
Menghargai perpaduan keluarga
3.
Menerapkan kebaikan menjalin hubungan erat antara anggota
keluarga
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, lembaran kerja
|
|
Penerapan Nilai
|
Kasih
sayang, kerjasama
|
|
Aktiviti
|
Perbincangan dan pengukuhan, menyalin nota.
Contoh aktiviti:
merancang persiapan aktiviti/majlis ulangtahun perkahwinan ibu bapa
|
|
Refleksi
|
Guru membuat ulasan hasil
kerja pelajar
Pelajar diberikan galakan
dalam apa jua yang diusahakan asalkan tidak membawa kemudaratan
|
No comments:
Post a Comment