Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani &
Kesihatan
|
Minggu/Tema: 4/Kecergasan
|
Tarikh
|
19.01.15/20.01.15/21.01.15/22.01.15/23.01.15
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin (4.00pm-5.10pm/1J
& 5.10pm-6.20pm/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa (3.25pm-4.35pm/1K)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu (3.25pm-4.35pm/1L
& 4.35pm-5.45pm/1I)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis (3.25pm-4.35pm/IH)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat (4.00pm-5.10pm/1B
& 5.10pm-6.20pm/1G)
|
|
Tajuk
|
Daya Tahan Kardiovaskular
1.
Definisi
2.
Aktiviti
Latihan
3.
Faedah
Latihan
4.
Kaedah
Latihan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan
maksud daya tahan kardiovaskular
2.
Menyatakan
otot-otot utama yang terlibat aktiviti skipping, senamrobik
3.
Menyatakan
kaedah & faedah latihan daya tahan kardivaskular
|
|
Pengalaman Sedia Ada
|
Pelajar pernah melakukan
aktiviti skipping, senamrobik dan larian 2.4km di sekolah rendah
|
|
Bahan
|
Tali skipping, jam
randik, radio kaset, kon
|
|
Nilai
|
Berkeyakinan, kerjasama
|
|
Aktiviti
|
1.
Aktiviti
skipping selama 15 minit secara berterusan
2.
Berlari
dan berjalan pantas selama 15 minit secara berterusan
3.
Aktiviti
senamrobik mengikut gerakan yang dilakukan oleh guru
|
|
Penilaian
|
Pelajar dapat melakukan
aktiviti skipping dengan teknik yang betul
Pelajar dapat menamatkan
larian dalam masa 15 minit
Pelajar dapat mengetahui
keupayaan daya tahan kardiovaskular
|
|
Refleksi
|
Pelajar dan guru
melakukan aktiviti gerak kendur
Pelajar digalakkan
melakukan aktiviti jogging pada waktu lapang untuk meningkatkan dan
mengekalkan daya tahan kardiovaskular
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik & Kewarganegaraan
|
Kelas: 2K
|
Tarikh/Hari
|
21.01.15/Rabu
|
Masa: 12.50-2.00pm
|
Minggu/Tema
|
4/Pencapaian
Kendiri
|
Bil Pelajar: 32/32
|
Tajuk
|
Kecemerlangan Diri
1. Kemahiran Berkomunikasi
2.
Kemahiran
Membuat Refleksi
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1. Menyatakan
kepentingan membuat refleksi
2. Membuat refleksi
untuk kejayaan diri
3. Berinteraksi
dengan orang lain secara sopan
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berfikiran rasional, berbudi bahasa
|
|
Aktiviti
|
Perbincangan dan pengukuhan, menyalin nota
|
|
Refleksi
|
Guru membuat ulasan
keseluruhan topik
Pelajar berhubung secara aktif
antara satu sama lain sepanjang PdP
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik & Kewarganegaraan
|
Kelas: 2B
|
Tarikh/Hari
|
15.01.15/Khamis
|
Masa: 12.50-2.00pm
|
Minggu/Tema
|
4/Pencapaian
Kendiri
|
Bil Pelajar: 31/31
|
Tajuk
|
Kecemerlangan Diri
1. Kemahiran Berkomunikasi
2.
Kemahiran
Membuat Refleksi
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1. Menyatakan
kepentingan membuat refleksi
2. Membuat
refleksi untuk kejayaan diri
3. Berinteraksi
dengan orang lain secara sopan
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, lembaran kerja
|
|
Penerapan Nilai
|
Berdisiplin, berterus terang
|
|
Aktiviti
|
Perbincangan dan pengukuhan, menyalin nota
|
|
Refleksi
|
Guru dan pelajar sentiasa
mengikuti topik perbualan secara aktif
Pelajar menggunakan ungkapan
yang sopan dan berhemah sepanjang PdP
|
No comments:
Post a Comment