Minggu
38
|
15.09-2014 – 19.09.2014
|
CUTI PERTENGAHAN PENGGAL 2
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:39/PENDIDIKAN
PERGERAKAN
|
Tarikh
|
22.09.2014/23.09.2014/24.09.2014/25.09.2014/26.09.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35 ptg/1G) /(5.10-6.20 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(3.25-4.35 ptg/1N) /(5.10-6.20 ptg/1L)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(4.00-4.5.10 ptg/1H) /(5.10-6.20 ptg/1K)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(4.00-5.10 ptg) 1I
|
|
Tajuk
|
Pergerakan Kreatif
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
|
|
Persediaan
Guru
|
Kon, wisel, gelung rotan, boal, tali
|
|
Penerapan
Nilai
|
Bekerjasama,
bertanggungjawab
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar
pernah melihat situasi pergerakan kreatif dalam kehidupan seharian
|
|
Aktiviti
|
·
Lari
seperti burung terbang/bebas dalam grid
·
Lari
dan berhenti statik
·
Meniti
di atas sebatang titi
·
Mengendap
orang sedang mencuri
·
Menunjukkan
gaya gembira menerima hadiah johan acara 100m
·
Membayangkan
keadaan sakit perut
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat perbincangan dan ulasan bersama pelajar mengenai konsep pergerakan
kreatif
Pelajar digalakkan
melakukan aktiviti dengan pergerakan dan teknik yang betul dan selamat
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 2K
|
Tarikh/Hari
|
24.09.2014/Rabu
|
Bil Pelajar: 30/31
|
Minggu/Tema
|
39/Cabaran Masa Depan
|
|
Tajuk
|
Kestabilan Dan
Keberkesanan Jentera Pentadbiran Negara
1.
Pemimpin Berwawasan
2.
Kerajaan Telus Dan Amanah
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti kepemimpinan yang berwawasan
2.
Berusaha mengamalkan ciri-ciri kepemimpinan
3.
Menghormati dan menghargai
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, gambar, lembaran kerja
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertanggungjawab,
berwawasan
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota, menyiapkan
lembaran kerja
Cth
1: Mengumpulkan biodata Perdana Menteri dan membuat catatan ringkas tentang
ciri
Kepemimpinan
|
|
Refleksi
|
Guru membimbing pelajar
semasa menyiapkan tugasan
Pelajar dapat menikmati
arus kemodenan hasil kecekapan pemimpin negara
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
25.09.2014/Khamis
|
Bil Pelajar: 25/26
|
Minggu/Tema
|
39/Cabaran Masa Depan
|
|
Tajuk
|
Mengekalkan Keamanan Dan
Negara Sejagat
-
Ancaman
Dalaman
-
Ancaman
Luaran
-
Sumbangan
Kepada Keamanan Sejagat
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Mengenal pasti ancaman dalaman dan luaran yang boleh mengganggu
keamanan dan keharmonian negara
2.
Melibatkan diri dalam usaha mewujudkan keamanan dan keharmonian
negara
3.
Merancang pelbagai aktiviti untuk memberi sumbangan kepada
keamanan
sejagat
4. Menghargai keamanan
negara dan dunia
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, gambar, keratan akhbar, sajak/puisi
ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Menyayangi, prihatin
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth
1: Melaksanakan sebuah pameran kecil yang
berkaitan dengan isu-isu keamanan - secara
berkumpulan
Cth
2: Kumpul keratan akhbar – lekatkan dalam buku skrap
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat ulasan dan penilaian berdasarkan hasil kerja pelajar
Pelajar
dapat memupuk dan menghargai erti kemananan sejagat
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
25.09.2014/Jumaat
|
Bil Pelajar: 21/21
|
Minggu/Tema
|
39/Cabaran Masa Depan
|
|
Tajuk
|
Mengekalkan Keamanan Dan
Negara Sejagat
-
Ancaman
Dalaman
-
Ancaman
Luaran
-
Sumbangan
Kepada Keamanan Sejagat
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Mengenal pasti ancaman dalaman dan luaran yang boleh mengganggu
keamanan dan keharmonian negara
2.
Melibatkan diri dalam usaha mewujudkan keamanan dan keharmonian
negara
3.
Merancang pelbagai aktiviti untuk memberi sumbangan kepada
keamanan
sejagat
4. Menghargai keamanan
negara dan dunia
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, gambar, keratan akhbar, sajak/puisi
ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bersatu padu, hormat-menghormati
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth
1: Kumpul keratan akhbar – lekatkan
dalam buku skrap
Cth
2: Hasilkan satu idea kreatif untuk menunjukkan penghargaan dalam bentuk
kolaj, puisi,
sajak, lagu secara berkumpulan –
nyanyikan lagu/deklamasikan sajak
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat ulasan dan penilaian berdasarkan hasil kerja pelajar
Pelajar
dapat mensyukuri dan menghargai keamanan negara dan dunia
|
No comments:
Post a Comment