MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:37/PENDIDIKAN
PERGERAKAN
|
Tarikh
|
08.09.2014/09.09.2014/10.09.2014/11.09.2014/12.09.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35 ptg/1G) /(5.10-6.20 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(3.25-4.35 ptg/1N) /(5.10-6.20 ptg/1L)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(4.00-4.5.10 ptg/1H) /(5.10-6.20 ptg/1K)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(4.00-5.10 ptg) 1I
|
|
Tajuk
|
Gimnastik Pendidikan:
1.
Kesedaran
Tubuh Badan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil
kira
2.
Melakukan kemahiran gimnastik pendidikan dengan teknik
yang betul dan selamat
3.
Melakukan aktiviti dengan yakin dan selamat
|
|
Persediaan
Guru
|
Kon, wisel
|
|
Penerapan
Nilai
|
Bekerjasama,
hormat menghormati
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar
pernah melakukan aktiviti gimnastik pendidikan semasa di sekolah rendah
|
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar
melakukan aktiviti mengikut arahan guru:
·
Larian
bebas dalam kawasan kon
·
Lari
dan berhenti mengikut wisel
·
Bergerak
secara sentuhan berselang (tangan kanan & kiri)
·
Bertembung
bahu (bahu kanan & kiri)
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat ulasan hasil persembahan pelajar
Pelajar
seronok dengan aktiviti yang dijalankan
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 2K
|
Tarikh/Hari
|
10.09.2014/Rabu
|
Bil Pelajar: 31/31
|
Minggu/Tema
|
37/Malaysia Negara Berdaulat
|
|
Tajuk
|
Peranan dan Tanggunjawab Warganegara dalam Kerajaan
Demokrasi
1.
Menjaga Keamanan Negara
2.
Menjaga Nama Baik Negara
3.
Amalan Berterima Kasih
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menjelaskan kepentingan menjaga keamanan negara
2.
Menghargai kemananan negara
3.
Menjelaskan rasa terima kasih terhadap jasa & sumbangan
kerajaan kepada rakyat
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, lirik lagu, nota, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertanggungjawab,
bersepadu
|
|
Aktiviti
|
·
Menyanyikan lagu patriotik & menghuraikan maksud setiap
rangkap lagu
·
Menyenaraikan perkhidmatan & kemudahan yang boleh dinikmati
oleh rakyat
·
Menyiapkan tugasan individu
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat rumusan keseluruhan & memberi galakan kepada pelajar
Pelajar
melahirkan rasa kesyukuran, berterima kasih terhadap kerajaan
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
11.09.2014/Khamis
|
Bil Pelajar: 24/26
|
Minggu/Tema
|
37/Malaysia Negara Berdaulat
|
|
Tajuk
|
Kenali Kementerian Di Malaysia
-
Berkhidmat
Untuk Negara
-
Pentadbiran
Cekap Negara Maju
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Mengenal pasti dan memahami tugas dan peranan jabatan, agensi
dan
kementerian di Malaysia
2.
Memberikan kerjasama kepada setiap jabatan, agensi dan
kementerian
3. Berbangga dengan pentadbiran agensi,
jabatan dan kementerian di Malaysia
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, gambar, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertimbang rasa, kerjasaman
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth
1: Membuat carta organisasi tentang
struktur kementerian beserta agensi dan jabatan di
bawahnya – pamerkan di dalam
kelas
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat ulasan dan penilaian berdasarkan hasil kerja pelajar
Pelajar
menunjukkan perasaan bangga terhadap usaha yang dijalankan oleh pentadbiran negara
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
12.09.2014/Jumaat
|
Bil Pelajar: 18/21
|
Minggu/Tema
|
37/Malaysia Negara Berdaulat
|
|
Tajuk
|
Kenali Kementerian Di Malaysia
-
Berkhidmat
Untuk Negara
-
Pentadbiran
Cekap Negara Maju
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
3.
Mengenal pasti dan memahami tugas dan peranan jabatan, agensi
dan
kementerian di Malaysia
4. Memberikan kerjasama
kepada setiap jabatan, agensi dan kementerian
3. Menjalankan tanggungjawab sebagai
warganegara dalam membangunkan negara
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, gambar, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berbangga, bersatu padu
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth
1: Menyatakan peranan kementerian,
agensi dan jabatan berdasarkan logo yang
disediakan oleh guru
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat ulasan dan penilaian berdasarkan hasil kerja pelajar
Pelajar
dapat memupuk cinta akan negara
|
No comments:
Post a Comment