MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:36/PENDIDIKAN
PERGERAKAN
|
Tarikh
|
01.09.2014/02.09.2014/03.09.2014/04.09.2014/05.09.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35 ptg/1G) /(5.10-6.20 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(3.25-4.35 ptg/1N) /(5.10-6.20 ptg/1L)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(4.00-4.5.10 ptg/1H) /(5.10-6.20 ptg/1K)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(4.00-5.10 ptg) 1I
|
|
Tajuk
|
Gimnastik Irama:
1.
Imbangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1. Menyatakan
aspek-aspek keselamatan dalam aktiviti imbangan
2. Melakukan
teknik imbangan dengan betul dan selamat
2.
Melakukan imbangan dengan yakin
|
|
Persediaan
Guru
|
Buku teks, gambar, vcd
|
|
Penerapan
Nilai
|
Yakin,
berdisiplin
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar
pernah melakukan imbangan semasa di sekolah rendah
|
|
Aktiviti
|
Pelajar melakukan aktiviti:
1.
Menonton
video pertunjukan akrobatik
2.
Menjawab
soalan/lembaran kerja
3.
Berdiri
atas sebelah kaki
4.
Berdiri
dengan sebelah kaki di atas hujung jari
|
|
Refleksi
|
Perbincangan
bersama mengenai aktiviti dan aspek keselamatan
Pelajar digalakkan
melakukan aktiviti dengan selamat
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 2K
|
Tarikh/Hari
|
03.09.2014/Rabu
|
Bil Pelajar: 30/31
|
Minggu/Tema
|
36/Malaysia Negara Berdaulat
|
|
Tajuk
|
Peranan dan Tanggunjawab Warganegara dalam Kerajaan
Demokrasi
1.
Mengundi
2.
Melibatkan diri dalam
rancangan kerajaan
3.
Memberikan pendapat
melalui saluran yang betul
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam
kerajaan demokrasi
2.
Menjelaskan kepentingan mengundi semasa pilihan raya
3.
Melibatkan diri dalam rancangan kerajaan
4. Menyatakan kepentingan memberikan
pendapat melalui saluran yang betul
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, lembaran individu, poster/gambar
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertanggungjawab,
bekerjasama
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
menyalin nota, melukis poster, menyiapkan tugasan individu
|
|
Refleksi
|
Guru
memberikan bimbingan semasa pelajar menyiapkan tugasan
Pelajar
bersedia memikul tugas serta tanggungjawab sebagai warganegara
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
04.09.2014/Khamis
|
Bil Pelajar: 26/26
|
Minggu/Tema
|
36/Malaysia Negara Berdaulat
|
|
Tajuk
|
Kenali Kementerian Di Malaysia
-
Pentadbiran
Berkesan Negara Gemilang
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1. Mengenal pasti peranan kementerian dan
jabatan di Malaysia
2. Mengumpulkan maklumat tentang peranan
kementerian di Malaysia dalam
pembangunan negara
3. Menghargai peranan kementerian
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, carta organisasi, lembaran kerja
individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Toleransi, berinteraksi
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth
1: Menyiapkan carta organisasi sebuah
kementerian secara berkumpulan
|
|
Refleksi
|
Guru
memantau aktiviti pelajar dan membuat rumusan keseluruhan
Pelajar
menunjukkan kesedaran sivik sebagai warganegara yang bertanggungjawab
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
05.09.2014/Jumaat
|
Bil Pelajar: 19/21
|
Minggu/Tema
|
36/Malaysia Negara Berdaulat
|
|
Tajuk
|
Kenali Kementerian Di Malaysia
-
Pentadbiran
Berkesan Negara Gemilang
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1. Mengenal pasti peranan kementerian dan
jabatan di Malaysia
2. Mengumpulkan maklumat tentang peranan
kementerian di Malaysia dalam
pembangunan negara
3. Menghargai peranan kementerian
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, keratan akhbar, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bekerjasama, rasional
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth
1: Mengumpul maklumat tentang peranan
dan tugas kementerian – menyediakan buku
skrap/brosur ringkas –
berkumpulan
|
|
Refleksi
|
Guru
membimbing pelajar ketika menyiapkan tugasan dan menilai hasil kerja pelajar
Pelajar
dapat melaksanakan aktiviti dengan baik dan teratur
|
No comments:
Post a Comment