MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:35/PENDIDIKAN
PERGERAKAN
|
Tarikh
|
25.08.2014/26.08.2014/27.08.2014/28.08.2014/29.08.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35 ptg/1G) /(5.10-6.20 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(3.25-4.35 ptg/1N) /(5.10-6.20 ptg/1L)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(4.00-4.5.10 ptg/1H) /(5.10-6.20 ptg/1K)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(4.00-5.10 ptg) 1I
|
|
Tajuk
|
Gimnastik Artistik:
1.
Pendaratan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1. Menyatakan
aspek-aspek keselamatan
2. Menyatakan
otot-oto besar yang terlibat semasa melakukan lompatan dan
pendaratan
2.
Melakukan aktiviti lompatan dan pendaratan dengan
teknik yang betul dan selamat
3.
Mendarat dengan yakin
|
|
Persediaan
Guru
|
Buku teks, wisel, tilam mendarat, kon
|
|
Penerapan
Nilai
|
Kerjasama,
mengikut arahan
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar
pernah melompat semasa di sekolah rendah
|
|
Aktiviti
|
Pelajar melakukan aktiviti:
1.
Lompat
dakap & lompat ketingting
2.
Lompat
& mendarat menggunakan kedua belah kaki
3.
Lompat
& mendarat menggunakan sebelah kaki
4.
Lompat
melepasi halangan
5.
Berjalan
& melompat
6.
Berlari
& melompat
|
|
Refleksi
|
Perbincangan
bersama mengenai aktiviti dan aspek keselamatan
Guru memantau
aktiviti pelajar
Pelajar
digalakkan melibatkan diri dalam gimnastik
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 2K
|
Tarikh/Hari
|
27.08.2014/Rabu
|
Bil Pelajar: 31/31
|
Minggu/Tema
|
35/Malaysia Negara Berdaulat
|
|
Tajuk
|
Raja Berperlembagaan:
1.
Peranan dan bidang kuasa
Yang di-Pertuan Agong (YDPA)
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menjelaskan peranan dan bidang kuasa Yang di-Pertuan Agong
2.
Mengekalkan amalan taat setia kepada Yang di-Pertuan Agong
3.
Menghormati peranan dan bidang kuasa Yang di-Pertuan Agong
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, carta, nota ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Taat
setia, bertanggungjawab
|
|
Aktiviti
|
Mengumpulkan
maklumat YDPA, menyediakan brosur ringkas/menarik, menyalin nota, latihan
pengukuhan
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat ulasan dan penilaian berdasarkan hasil kerja pelajar
Pelajar
dibimbing oleh guru ketika menyiapkan aktiviti
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
28.08.2014/JKhamis
|
Bil Pelajar: 23/26
|
Minggu/Tema
|
35/Malaysia Negara Berdaulat
|
|
Tajuk
|
Jentera
Pentadbiran Negara Malaysia:
-
Suruhanjaya
Diraja
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1. Mengenal pasti tugas dan peranan
Suruhanjaya Diraja
2. Mencari
maklumat tentang Suruhanjaya Diraja
3. Menghargai peranan Suruhanjaya Diraja
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berterima kasih. menghargai
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat kesimpulan tentang topik yang diajar
Pelajar
dapat mengetahui fungsi setiap Suruhanjaya yang ditubuhkan
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
29.08.2014/Jumaat
|
Bil Pelajar: 18/21
|
Minggu/Tema
|
35/Malaysia Negara Berdaulat
|
|
Tajuk
|
Jentera
Pentadbiran Negara Malaysia:
-
Suruhanjaya
DIraja
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1. Mengenal pasti tugas dan peranan
Suruhanjaya Diraja
2. Mencari
maklumat tentang Suruhanjaya Diraja
3. Menghargai peranan Suruhanjaya Diraja
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Adil, menghargai
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
|
|
Refleksi
|
Guru
dan pelajar memberi maklumbalas terhadap hasil perbincangan
|
No comments:
Post a Comment