MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:34/KECERGASAN
|
Tarikh
|
18.08.2014/19.08.2014/20.08.2014/21.08.2014/22.08.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin (3.25-4.35
ptg/1G) /(5.10-6.20 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa (3.25-4.35
ptg/1N) /(5.10-6.20 ptg/1L)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis (4.00-4.5.10
ptg/1H) /(5.10-6.20 ptg/1K)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat (4.00-5.10
ptg) 1I
|
|
Tajuk
|
Perlaksanaan Standard Kecergasan Fizikal Kebangsaan (SEGAK)
Semester II
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Instrumen
yg digunakan utk mendapatkan maklumat murid:
1. Memfokus
kepada setiap orang murid
2. Menentukan status semasa murid
3. Memotivasikan murid
|
|
Persediaan
Guru
|
1.
Borang Ujian SEGAK
2.
Jam randik
3.
Wisel
4.
Botol mineral
|
|
Penerapan Nilai
|
Berdisiplin,
bersungguh-sungguh & mengikut arahan
|
|
Aktiviti
|
Komponen Kecergasan / Kelenturan:
1. Tekan
tubi
2.
Rengkuk tubi separa
3.
Naik turun bangku
4.
Jangkau melunjur
|
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi maklum balas semasa ujian dijalankan
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 2K
|
Tarikh/Hari
|
20.08.2014/Rabu
|
Bil Pelajar: 29/31
|
Minggu/Tema
|
34/Malaysia Negara Berdaulat
|
|
Tajuk
|
Raja Berperlembagaan
-
Majlis
Raja-raja
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menjelaskan peranan Majlis Raja-raja
2.
Mentaati keputusan Majlis Raja-raja
3.
Menghormati peranan dan keputusan Majlis Raja-raja
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, nota ringkas, lembaran
kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertoleransi, telus
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota, menyiapkan
tugasan dalam bentuk peta minda dan pamerkan di hadapan kelas
|
|
Refleksi
|
Guru membuat rumusan tentang
hasil kerja pelajar
Pelajar dipantau oleh
guru ketika menyiapkan tugasan yang diberikan
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
21.08.2014/JKhamis
|
Bil Pelajar: 26/26
|
Minggu/Tema
|
34/Malaysia Negara Berdaulat
|
|
Tajuk
|
Jentera
Pentadbiran Negara Malaysia:
-
Badan-badan
Kerajaan (Legislatif, Eksekutif dan Kehakiman)
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1. Memahami peranan dan
tugas badan-badan kerajaan
2. Mencari maklumat tentang tugas dan peranan jentera
pentadbiran negara
3. Menghargai peranan
jentera pentadbiran Malaysia dalam menjaga kestabilan dan
kemakmuran negara
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks,nota ringkas, carta organisasi, lembaran kerja
individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertanggungjawab, menghormati
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth: 1.
Menghasilkan carta organisasi struktur pentadbiran negara mengikut
kreativiti – pamerkan
dihadapan kelas
|
|
Refleksi
|
Guru
memberi ulasan keseluruhan tajuk dan hasil kerja pelajar
Pelajar
dapat menghargai keunikan dan kekayaan warisan budaya Malaysia
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
22.08.2014/Jumaat
|
Bil Pelajar: 19/21
|
Minggu/Tema
|
34/Malaysia Negara Berdaulat
|
|
Tajuk
|
Jentera
Pentadbiran Negara Malaysia:
-
Badan-badan
Kerajaan (Legislatif, Eksekutif dan Kehakiman)
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1. Memahami peranan dan
tugas badan-badan kerajaan
2. Mencari maklumat tentang tugas dan peranan jentera
pentadbiran negara
3. Menghargai peranan
jentera pentadbiran Malaysia dalam menjaga kestabilan dan
kemakmuran negara
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks,nota ringkas, carta organisasi, lembaran kerja
individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berbangga, cinta akan negara
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth: 1.
Menulis sepucuk surat kepada sahabat pena – ceritakan tentang
tanggungjawab warganegara
– sertakan carta organisasi
tentang struktur pentadbiran negara mengikut kreativiti
|
|
Refleksi
|
Guru
memantau hasil kerja pelajar
Pelajar
dapat menambahkan ilmu pengetahuan dan rasa bangga terhadap pentadbiran
negara
|
No comments:
Post a Comment