|
Minggu 31
|
|
28.07.2014 -01.08.2014
|
|
CUTI SAMBUTAN HARI RAYA AIDILFITRI
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:32/REKREASI
PERKHEMAHAN
|
Tarikh
|
04.08.2014/05.08.2014/06.08.2014/07.08.2014/08.08.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin (3.25-4.35 ptg/1G) /(5.10-6.20
ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa (3.25-4.35 ptg/1N) /(5.10-6.20
ptg/1L)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu (3.25-4.35 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis (4.00-4.5.10 ptg/1H) /(5.10-6.20
ptg/1K)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat (4.00-5.10 ptg) 1I
|
|
Tajuk
|
Rekreasi Dan Kesenggangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
|
|
Persediaan
Guru
|
Buku teks, gambarajah
perkakasan khemah, khemah, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertanggungjawab, bekerjasama
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar pernah didedahkan
dengan konsep perkhemahan semasa aktiviti unit beruniform
|
|
Aktiviti
|
|
|
Refleksi
|
Guru merumuskan pandangan yang
dikemukan oleh pelajar dan menambah maklumat yang berkaitan
Pelajar memberi
maklumbalas terhadap perbincangan
kelas
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
24.07.2014/Khamis
|
Bil
Pelajar: 26/26
|
Minggu/Tema
|
30/Warisan
Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Tajuk
|
Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum:
-
Negara Cantik
Budaya Menarik
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks,
gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bekerjasama,
prihatin
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth: 1.
Merancang aktiviti untuk mengunjugi rumah guru atau rakan yang
meraikan perayaan –
membuat catatan yang
berkaitan dalam buku nota
|
|
Refleksi
|
Guru memberi penjelasan berhunbung budaya
kunjung mengunjug
Pelajar
dapat menghargai keunikan dan hidup
dengan semangat muhibah
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
25.07.2014/Jumaat
|
Bil
Pelajar: 24/26
|
Minggu/Tema
|
30/Warisan
Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Tajuk
|
Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum:
-
Negara Cantik
Budaya Menarik
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1. Memahami adat resam
dan pantang larang pelbagai kaum
2. Berupaya menyesuaikan
diri dengan kepelbagaian adat resam dan pantang larang
3. Menerima adat resam dan dan pantang larang
pelbagai kaum
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks,
gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghargai
diri, menghormati
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth: 1.
Memakai pakaian tradisional
mengikut kaum– menerangkan ciri-ciri pakaian tersebut kepada
kelas – melukis pakaian yang
dipilih – menulis ciri pakaian – tampal di dalam kertas – pamerkan
di dalam kelas
|
|
Refleksi
|
Guru
memberi ulasan keseluruhan tajuk dan hasil kerja pelajar
Pelajar
dapat menghargai keunikan dan kekayaan warisan budaya Malaysia
|
No comments:
Post a Comment