MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:30/REKREASI
PERKHEMAHAN
|
Tarikh
|
21.07.2014/22.07.2014/23.07.2014/24.07.2014/25.07.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(2.30-3.30 ptg/1K) /(4.00-5.00 ptg/1H)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(3.00-4.00 ptg/1G)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(2.30-3.30ptg/1I) / (4.00-5.00 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(3.00-4.00 ptg/1N) /(4.00-5.00 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(4.20-5.00 ptg) 1L
|
|
Tajuk
|
Rekreasi Dan Kesenggangan
1.
Perkhemahan
2.
Saiz dan
bentuk
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menyatakan sekurang-kurangnya 2 jenis khemah
2.
Merekacipta dalam bentuk lakaran khemah masa depan
3.
Merasa puas dapat menghasilkan lakaran khemah masa
hadapan
|
|
Persediaan
Guru
|
Buku teks,
gambarajah perkakasan khemah, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan
Nilai
|
Berdisiplin,
menghargai diri
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar
pernah didedahkan dengan konsep perkhemahan semasa aktiviti unit beruniform
|
|
Aktiviti
|
1.
Penerangan
oleh guru tentang peralatan rekreasi dan perkhemahan mengikut aktiviti darat
dan air
2.
Pelajar
melukis dan menerangkan ciri-ciri khemah di masa akan datang
3.
Mempamerkan
hasil lakaran khemah di sudut yang ditetapkan dan pelajar bergerak ke setipa
sudut untuk memberi pendapat tentang idea dan konsep yang dikemukakan
4.
Pelajar
menjawab soalan/lembaran kerja berkaitan rekreasi perkhemahan
|
|
Refleksi
|
Guru merumuskan
pandangan yang dikemukan oleh pelajar dan menambah maklumat yang berkaitan
Pelajar memberi
maklumbalas terhadap perbincangan
kelas
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
24.07.2014/Khamis
|
Bil Pelajar: 26/26
|
Minggu/Tema
|
30/Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Tajuk
|
Adat Resam Dan Pantang Larang
Pelbagai Kaum:
-
Negara
Cantik Budaya Menarik
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Memahami adat
resam dan pantang larang pelbagai kaum
2.
Berupaya
menyesuaikan diri dengan kepelbagaian adat resam dan pantang larang
3.
Menghormati adat
resam dan pantang larang pelbagai kaum
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bekerjasama, prihatin
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan, menyalin nota,
latihan pengukuhan
Cth:
1. Merancang aktiviti untuk
mengunjugi rumah guru atau rakan yang meraikan perayaan –
membuat catatan yang
berkaitan dalam buku nota
|
|
Refleksi
|
Guru memberi penjelasan berhunbung budaya
kunjung mengunjug
Pelajar
dapat menghargai keunikan dan hidup
dengan semangat muhibah
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
25.07.2014/Jumaat
|
Bil Pelajar: 24/26
|
Minggu/Tema
|
30/Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Tajuk
|
Adat Resam Dan Pantang Larang
Pelbagai Kaum:
-
Negara
Cantik Budaya Menarik
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1. Memahami adat resam
dan pantang larang pelbagai kaum
2. Berupaya menyesuaikan
diri dengan kepelbagaian adat resam dan pantang larang
3. Menerima adat resam
dan dan pantang larang pelbagai kaum
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghargai diri, menghormati
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan, menyalin nota,
latihan pengukuhan
Cth:
1. Memakai pakaian tradisional mengikut kaum– menerangkan ciri-ciri
pakaian tersebut kepada
kelas – melukis pakaian yang
dipilih – menulis ciri pakaian – tampal di dalam kertas – pamerkan
di dalam kelas
|
|
Refleksi
|
Guru
memberi ulasan keseluruhan tajuk dan hasil kerja pelajar
Pelajar
dapat menghargai keunikan dan kekayaan warisan budaya Malaysia
|
Casinos Near Mohegan Sun Pocono - Mapyro
ReplyDeleteFind the best casinos and get 계룡 출장안마 directions, reviews and information for Casinos 안양 출장마사지 Near Mohegan 성남 출장샵 Sun 문경 출장안마 Pocono in Wilkes-Barre, 아산 출장안마 PA.