MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:29/KEBERSIHAN
DAN KESELAMATAN PERSEKITARAN
|
Tarikh
|
14.07.2014/15.07.2014/16.07.2014/17.07.2014/18.07.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(2.30-3.30 ptg/1K) /(4.00-5.00 ptg/1H)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(3.00-4.00 ptg/1G)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(2.30-3.30ptg/1I) / (4.00-5.00 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(3.00-4.00 ptg/1N) /(4.00-5.00 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(4.20-5.00 ptg) 1L
|
|
Tajuk
|
Kebersihan
Dan Keselamatan Persekitaran
1.
Prinsip
& Prosedur D.R.A.B.C
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menerangkan cara melakukan prosedur D.R.A.B.C
2.
Menunjukkan cara perlakuan prosedur pertolongan
cemas dengan berkesan
3.
Menyedari kepentingan pertolongan cemas dalam
kehidupan seharian
|
|
Persediaan
Guru
|
Buku teks,
gambar, poster, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan
Nilai
|
Bekerjasama,
menyayangi diri
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar
pernah membaca atau melihat tentang kemalangan di rumah atau di sekolah
|
|
Aktiviti
|
1.
Penerangan
oleh guru tentang prosedur pertolongan cemas
2.
Guru
menunjukkan cara melakukan D.R.A.B.C
3.
Pelajar
dibahagikan kepada kumpulan – diberi situasi kemalangan – memerlukan prosedur
D.R.A.B.C
4.
Pelajar
menjawab soalan/lembaran kerja berkaitan D.R.A.B.C
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat ulasan dan penilaian berdasarkan hasil kerja setiap kumpulan
Pelajar
dapat mengaplikasikan kemahiran tersebut dalam kehidupan seharian
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
17.07.2014/Khamis
|
Bil Pelajar: 25/26
|
Minggu/Tema
|
29/Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Tajuk
|
Adat Resam Dan Pantang Larang
Pelbagai Kaum:
-
Keunikan
Kaum di Malaysia
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Memahami adat
resam dan pantang larang pelbagai kaum
2.
Berupaya
menyesuaikan diri dengan kepelbagaian adat resam dan pantang larang
3.
Menghormati adat
resam dan pantang larang pelbagai kaum
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berbangga, rasional
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan, menyalin nota,
latihan pengukuhan
Cth:
1. Mencari maklumat/mengkaji asal –
usul adat resam dan pantang larang pelbagai kaum – kongsi
hasil dapatan kumpulan
bersama rakan sekelas
|
|
Refleksi
|
Guru
membimbing pelajar semasa menyiapkan aktiviti/latihan
Pelajar
dapat melibatkan diri dalam usaha meneruskan adat resam dan pantang larang
pelbagai kaum
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
18.07.2014/Jumaat
|
Bil Pelajar: /26
|
Minggu/Tema
|
29/Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Tajuk
|
Adat Resam Dan Pantang Larang
Pelbagai Kaum:
-
Keunikan
Kaum di Malaysia
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1. Memahami adat resam
dan pantang larang pelbagai kaum
2. Berupaya menyesuaikan
diri dengan kepelbagaian adat resam dan pantang larang
3. Menerima adat resam
dan dan pantang larang pelbagai kaum
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghormati, keyakinan
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan, menyalin nota,
latihan pengukuhan
Cth:
1. Mencari maklumat adat resam dan
pantang larang pelbagai kaum – menjelaskan secara ringkas
adat resam dan pantang
larang yang diamalkan. (eg: adat resam yang diamalkan oleh keluarga
Teoh sewaktu sambutan Tahun
Baru Cina
|
|
Refleksi
|
Guru
meminta pelajar supaya tidak melanggar adat resam dan pantang larang
Pelajar
dapat menyesuaikan diri dengan pelbagai adat resam dan pantang larang
|
No comments:
Post a Comment