MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:28/KESIHATAN
DIRI DAN KELUARGA
|
Tarikh
|
07.07.2014/08.07.2014/09.07.2014/10.07.2014/11.07.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(2.30-3.30 ptg/1K) /(4.00-5.00 ptg/1H)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(3.00-4.00 ptg/1G)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(2.30-3.30ptg/1I) / (4.00-5.00 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(3.00-4.00 ptg/1N) /(4.00-5.00 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(4.20-5.00 ptg) 1L
|
|
Tajuk
|
Kesihatan
Diri Dan Keluarga – Institusi Kekeluargaan:
1.
Makna
perkahwinan
2.
Kerukunan
Rumah Tangga
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menyatakan makna perkahwinan dan kerukunan rumah tangga
2.
Memupuk keyakinan diri dalam masyarakat keluarga di
rumah
|
|
Persediaan
Guru
|
Buku teks,
gambar, poster, keratan akhbar, lembaran kerja
|
|
Penerapan
Nilai
|
Kasih
sayang, menghormati
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar berpengalaman
tinggal dalam suasana berkeluarga di rumah
|
|
Aktiviti
|
1.
Penerangan
oleh guru tentang situasi kekeluargaan -
gambar/ poster
2.
Gerakkerja
kumpulan lakonan – situasi keluarga bahagia dan keluarga bermasalah
3.
Guru
mengedarkan lembaran kerja individu
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat penilaian hasil kerja pelajar dan membuat tambahan
Pelajar digalakkan
menonton tayangan berbentuk kekeluargaan
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
10.07.2014/Khamis
|
Bil Pelajar: 25/26
|
Minggu/Tema
|
28/Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Tajuk
|
Adat Resam Dan Pantang Larang
Pelbagai Kaum:
-
Pantang
Larang Pelbagai Kaum di Malaysia
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Memahami pantang
larang pelbagai kaum
2.
Mengumpul maklumat
mengenai pantang larang pelbagai kaum
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghormati, bertolak ansur
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan, menyalin nota,
latihan pengukuhan
Cth:
1. Menghasilkan folio ringkas
tentang pantang pelbagai kaum
|
|
Refleksi
|
Guru membuat rumusan keseluruhan tajuk
Pelajar
digalakkan menghormati kepercayaan dan adat resam semua keturunan
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
11.07.2014/Jumaat
|
Bil Pelajar: 18/26
|
Minggu/Tema
|
28/Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Tajuk
|
Adat Resam Dan Pantang Larang
Pelbagai Kaum:
-
Pantang
Larang Pelbagai Kaum di Malaysia
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1. Memahami pantang
larang pelbagai kaum
2. Mengumpul maklumat
mengenai pantang larang pelbagai kaum
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertimbang rasa, prihatin
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan, menyalin nota,
latihan pengukuhan
Cth:
1. Mengumpul maklumat mengenai
pantang larang dan mendapatkan maklumat daripada
sumber seperti internet, buku
rujukan, temu bual dan sebagainya
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat ulasan hasil persembahan/hasil kerja pelajar
Pelajar
memberi maklumbalas terhadap hasil perbincangan
|
No comments:
Post a Comment