Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Kesihatan
|
Minggu/Waktu: 30/PjK
|
Tarikh
|
22.07.2013/23.07.2013/24.07.2013/25.07.2013/25.07.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(2.55-3.55ptg/3.55-4.55ptg) 1M/1I
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(2.25-3.25ptg) 1L
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(2.25-3.25ptg/3.25-4.25ptg) 1K/1B
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(2.25-3.25ptg/3.55-4.55ptg) 1H/1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(3.55-4.55ptg) 1G
|
|
Tajuk
|
Ping Pong
1.
Smash
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menjelaskan kepentingan kekuatan tangan dan daya tahan
untuk membuat pukulan smash
2.
Membuat pukulan smash/rejam ke arah garis lurus dan
lintang (street & cross court)
3.
Mewujudkan suasana keseronokkan semasa aktiviti
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar telah boleh membuat pukulan pepat dan
kilas dalam pelajaran yang lepas
|
|
Persediaan
Guru
|
Bola ping pong, bat, jaring, meja
|
|
Penerapan
Nilai
|
Kerjasama, sokongan
padu
|
|
Aktiviti
|
Pelajar melantun bola di lantai dan memukul
bola ke arah dinding
Pelajar memukul bola yang dilantun (dipuncak
lantunan) di atas meja ke arah garis lurus dan garis lintang
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat ulasan dan penilaian
Pelajar
dapat menggunakan kemahiran yang di ajar dalam permainan dalam waktu senggang
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2K
|
Tarikh/Hari
|
23.07.2013/Selasa
|
Masa:
12.05-1.05tg
|
Minggu/Tema
|
30/Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil
Pelajar: 25/29
|
Tajuk
|
Raja Berperlembagaan:
1.
Peranan dan bidang kuasa Yang di-Pertuan Agong
(YDPA)
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menjelaskan peranan dan bidang
kuasa Yang di-Pertuan Agong
2.
Mengekalkan amalan taat setia
kepada Yang di-Pertuan Agong
3.
Menghormati peranan dan bidang
kuasa Yang di-Pertuan Agong
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, carta, nota ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Taat
setia, bertanggungjawab
|
|
Aktiviti
|
Mengumpulkan
maklumat YDPA, menyediakan brosur ringkas/menarik, menyalin nota, latihan
pengukuhan
|
|
Refleksi
|
Guru membuat ulasan dan penilaian berdasarkan hasil kerja pelajar
Pelajar dibimbing oleh guru ketika menyiapkan aktiviti
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2N
|
Tarikh/Hari
|
24.07.2013/Rabu
|
Masa: 12.05-1.05ptg
|
Minggu/Tema
|
30/ Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil
Pelajar: 27/28
|
Tajuk
|
Raja Berperlembagaan:
1.
Peranan dan bidang kuasa Yang di-Pertuan Agong
(YDPA)
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menjelaskan peranan dan bidang
kuasa Yang di-Pertuan Agong
2.
Mengekalkan amalan taat setia
kepada Yang di-Pertuan Agong
3.
Menghormati peranan dan bidang
kuasa Yang di-Pertuan Agong
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, , gambar, nota ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Muafakat,
berkeyakinan
|
|
Aktiviti
|
Mengumpulkan
maklumat YDPA, menyediakan brosur ringkas/menarik, menyalin nota, latihan
pengukuhan
|
|
Refleksi
|
Pelajar menyiapkan tugasan/aktiviti yang diberikan guru
Guru menilai hasil kerja pelajar dan membuat kesimpulan
|
No comments:
Post a Comment