Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Kesihatan
|
Minggu/Waktu: 31/PjK
|
Tarikh
|
29.07.2013/30.07.2013/31.07.2013/01.08.2013/02.08.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(2.55-3.55ptg/3.55-4.55ptg) 1M/1I
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(2.25-3.25ptg) 1L
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(2.25-3.25ptg/3.25-4.25ptg) 1K/1B
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(2.25-3.25ptg/3.55-4.55ptg) 1H/1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(3.55-4.55ptg) 1G
|
|
Tajuk
|
Ping Pong
1.
Undang-undang
permainan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan undang-undang permainan ping pong
2.
Menyatakan kemahiran asas dalam permainan ping pong
3.
Melakukan permainan ping pong dengan teknik yang betul
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar pernah bermain ping pong di sekolah
rendah
|
|
Persediaan
Guru
|
Bola ping pong, bat, jaring, meja, wisel
|
|
Penerapan
Nilai
|
Kerjasama, mengikut
arahan
|
|
Aktiviti
|
Pelajar diberikan kepada kumpulan dan
setiap kumpulan dikehendaki menerangkan tentang undang-undang permainan ping
pong yang diketahui
Pembentangan hasil kerja kumpulan
|
|
Refleksi
|
Guru memberi
penerangan ringkas dan membuat ulasan hasil kerja yang ditunjukkan pelajar
Pelajar
dapat menyatakan aspek-aspek keselamatan dan undang-undang permainan ping
pong
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2K
|
Tarikh/Hari
|
30.07.2013/Selasa
|
Masa:
12.05-1.05tg
|
Minggu/Tema
|
31/Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil Pelajar:
26/29
|
Tajuk
|
Raja Berperlembagaan:
1.
Istiadat Pertabalan Duli Yang
Maha Mulia
** UJIAN LITERASI MATEMATIK
SEKOLAH MENENGAH **
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menerangkan istiadat
pertabalan raja dan sultan
2.
Mengamalkan taat setia kepada
raja dan sultan
3.
Menghormati istiadat
pertabalan raja dan sultan
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, gambar, kad manila, nota ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Prihatin,
taat setia
|
|
Aktiviti
|
Mengumpulkan
gambar melalui surat khabar, majalah mengenai istiadat pertabalan raja dan
sultan
Tampalkan
maklumat dan gambar pada kad manila
|
|
Refleksi
|
Guru membuat ulasan dan penilaian berdasarkan hasil kerja pelajar
Pelajar dibimbing oleh guru ketika menyiapkan aktiviti
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2N
|
Tarikh/Hari
|
31.07.2013/Rabu
|
Masa:
12.05-1.05ptg
|
Minggu/Tema
|
31/ Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil Pelajar:
27/28
|
Tajuk
|
Raja Berperlembagaan:
1.
Istiadat Pertabalan Duli Yang
Maha Mulia
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menerangkan istiadat
pertabalan raja dan sultan
2.
Mengamalkan taat setia kepada
raja dan sultan
3.
Menghormati istiadat
pertabalan raja dan sultan
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, gambar, kad manila, nota ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Taat
setia, berdisiplin
|
|
Aktiviti
|
Mengumpulkan
gambar melalui surat khabar, majalah mengenai istiadat pertabalan raja dan
sultan
Tampalkan
maklumat dan gambar pada kad manila
|
|
Refleksi
|
Membuat perbincangan dan sesi soal jawab mengenai isi pelajaran &
aktiviti yang dijalankan
Pelajar memberikan maklumbalas serta sokongan sepanjang aktiviti &
sesi perbincangan
|
No comments:
Post a Comment