Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Kesihatan
|
Minggu/Waktu: 29/PjK
|
Tarikh
|
15.07.2013/16.07.2013/17.07.2013/18.07.2013/19.07.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin (2.55-3.55ptg/3.55-4.55ptg)
1M/1I
CUTI REHAT KHAS
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa (2.25-3.25ptg)
1L
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(2.25-3.25ptg/3.25-4.25ptg) 1K/1B
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(2.25-3.25ptg/3.55-4.55ptg) 1H/1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(3.55-4.55ptg) 1G
|
|
Tajuk
|
Ping Pong
1.
Servis
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan aspek-aspek keselamatan dalam permainan ping
pong
2.
Menyatakan kemahiran asas dalam permainan ping pong
3.
Melakukan servis dengan teknik yang betul
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar pernah bermain badminton di sekolah
rendah
|
|
Persediaan
Guru
|
Meja, net, bad ping pong, bola ping pong
|
|
Penerapan
Nilai
|
Keyakinan, mematuhi
peraturan
|
|
Aktiviti
|
Pelajar melakukan 5 daripada 8 servis
dengan teknik yang betul
Pelajar menyatakan bahagian otot yang
digunakan semasa membuat servis
|
|
Refleksi
|
Guru dan
pelajar melakukan perbincangan mengenai aspek keselamatan dalam permainan
ping pong
Pelajar
digalakkan untuk mengambil bahagian dalam permainan ping pong
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2K
|
Tarikh/Hari
|
16.07.2013/Selasa
|
Masa: 12.05-1.05tg
|
Minggu/Tema
|
29/Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil
Pelajar: 26/29
|
Tajuk
|
Raja Berperlembagaan:
1.
Majlis Raja-raja
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menjelaskan peranan Majlis
Raja-raja
2.
Mentaati keputusan Majlis
Raja-raja
3.
Menghormati peranan dan
keputusan Majlis Raja-raja
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, gambar, nota ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertoleransi,
telus
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
menyalin nota, menyiapkan tugasan dalam bentuk peta minda dan pamerkan di
hadapan kelas
|
|
Refleksi
|
Guru membuat rumusan tentang hasil kerja pelajar
Pelajar dipantau oleh guru ketika menyiapkan tugasan yang diberikan
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2N
|
Tarikh/Hari
|
17.07.2013/Rabu
|
Masa:
12.05-1.05ptg
|
Minggu/Tema
|
29/ Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil
Pelajar: 25/28
|
Tajuk
|
Raja Berperlembagaan:
1.
Majlis Raja-raja
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menegnal pasti peranan Majlis
Raja-raja
2.
Mencari maklumat tentang
Majlis Raja-raja
3.
Berbangga dengan keunikan
sistem beraja di negara ini
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, , gambar, nota ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghargai,
bertanggungjawab
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
menyalin nota, mengumpulkan maklumat tentang Majlis Raja-raja dalam bentuk
catatan dan bentangkan di hadapan kelas, menyiapkan lembaran kerja individu
|
|
Refleksi
|
Pelajar diawasi oleh guru ketika menyiapkan latihan
Guru menilai hasil kerja yang dibentangkan oleh pelajar
|
No comments:
Post a Comment