Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Kesihatan
|
Minggu/Waktu: 25/PjK
|
Tarikh
|
17.06.2013/18.06.2013/19.06.2013/20.06.2013/21.06.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1M/1I
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(3.25-4.35ptg) 1L
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/4.35-5.45ptg) 1K/1B
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 1H/1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(5.10-6.20ptg) 1G
|
|
Tajuk
|
Prinsip Latihan:
1.
Ansur maju
2.
Tambah
beban
3.
Kekerapan
dan masa
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajr dapat:
1.
Menyatakan maksud ansur maju, tambah beban, kekerapan dan
masa dengan tepat
2.
Melakukan tendangan leret 3 daripada 6 percubaan dengan
jarak 5 meter tepat ke sasaran
3.
Menyedari kepentingan prinsip latihan dalam setiap
program latihan yang dibina
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar telah melakukan aktiviti latihan sesuatu
permainan
|
|
Persediaan
Guru
|
Bola, skitel, wisel, jam randik
|
|
Penerapan
Nilai
|
Berdisiplin , kerjasama
|
|
Aktiviti
|
Pelajar melakukan aktiviti permainan bola
beracun
Aktiviti kumpulan:
·
Tendengan
leret berpasangan pada jarak 5 meter
·
Tendangan
leret berpasangan menggunakan dalam kaki pada jarak 10 meter
·
Tendangan
leret/sasaran ke arah skital dengan jaral 10 meter selama 5 minit
|
|
Refleksi
|
Pelajar
memberikan kerjasama semasa aktiviti dilakukan
Guru
memngedarkan lembaran kerja untuk diisi oleh pelajar
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2K
|
Tarikh/Hari
|
18.06.2013/Selasa
|
Masa:
12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
25/ Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil
Pelajar: 26/30
|
Tajuk
|
Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
1.
Parlimen
2.
Dewan Undangan Negeri (DUN)
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menjelaskan peranan Parlimen
dalam sistem demokrasi di Malaysia
2.
Memahami pentingnya
amalan-amalan demokrasi
3.
Menjejaskan peranan Dewan
Undangan Negeri dalam sistem demokrasi
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, carta organisasi, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Memahami,
bertanggungjawab
|
|
Aktiviti
|
Aktiviti kumpulan:
·
Pelajar dibahagikan kepada
kumpulan
·
Mencari maklumat tentang
peranan parlimen & Dewan Undangan Negeri
·
Melukis carta organisasi,
kenalpasti tugas & tanggungjawab setiap anggota organisasi
|
|
Refleksi
|
Guru membimbing pelajar menyiapkan tugasan/aktiviti kumpulan
Pelajar memberikan komitmen dan sokongan sepanjang P&P
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2N
|
Tarikh/Hari
|
19.06.2013/Selasa
|
Masa:
12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
25/ Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil
Pelajar: 26/29
|
Tajuk
|
Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
1.
Parlimen
2.
Dewan Undangan Negeri (DUN)
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menjelaskan peranan Parlimen
dalam sistem demokrasi di Malaysia
2.
Memahami pentingnya
amalan-amalan demokrasi
3.
Menjejaskan peranan Dewan
Undangan Negeri dalam sistem demokrasi
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks,
carta organisasi, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bekerjasama,
muafakat
|
|
Aktiviti
|
Aktiviti kumpulan:
·
Pelajar dibahagikan kepada
kumpulan
·
Mencari maklumat tentang
peranan parlimen & Dewan Undangan Negeri
·
Melukis carta organisasi,
kenalpasti tugas & tanggungjawab setiap anggota organisasi
|
|
Refleksi
|
Guru memantau pelajar menyiapkan tugasan/aktiviti
Pelajar memberikan maklumbalas dan berinteraksi antara satu sama lain
|
KARNIVAL SUKAN SMK SERIAN KALI KE-48
|
|
Tarikh
|
24/06/2013 sehingga 28/06/2013
|
Tempat
|
Padang Sekolah SMK Serian
|
No comments:
Post a Comment