Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Kesihatan
|
Minggu/Waktu: 24/PjK
|
Tarikh
|
10.06.2013/11.06.2013/12.06.2013/13.06.2013/14.06.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1M/1I
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(3.25-4.35ptg) 1L
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/4.35-5.45ptg) 1K/1B
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 1H/1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(5.10-6.20ptg) 1G
|
|
Tajuk
|
Kepantasan:
1.
Kaedah
latihan
2.
Langkah-langkah
keselamatan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajr dapat:
1.
Menerangkan lanhkag-langkah keselamatan yang perlu
ditekankan ketika menjalani aktiviti latihan litar
2.
Melakukan aktiviti latihan litar anarobik untuk
mempertingkatkan kepantasan
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar pernah melakukan aktiviti kecergasan,
kekuatan, daya tahan
|
|
Persediaan
Guru
|
Kon, wisel
|
|
Penerapan
Nilai
|
Keselamatan, kerjasama
|
|
Aktiviti
|
Pelajar melakukan aktiviti secara
berkumpulan mengikut kaedah stesen:
·
Tekan
tubi
·
Bangun
tubi
·
Harvard
step
·
Burpee
·
Lari
ulang alik
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membezakan rakan yang menonjol
semasa melakukan aktiviti
Guru
menerangkan kesan latihan litar terhadap pencapaian pelajar dalam membina
kepantasan
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2K
|
Tarikh/Hari
|
11.06.2013/Selas
|
Masa:
12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
24/ Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil Pelajar:
24/30
|
Tajuk
|
Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
1.
Sistem demokrasi
2.
Pilihan raya
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menerangkan sistem demokrasi
di Malaysia
2.
Menghayati pentingnya amalan
demokrasi dikekalkan
3.
Menjelaskan pentingnya pilihan
raya dalam proses demokrasi
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, keratan akhbar/majalah/gambar, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghormati,
bekerjasama
|
|
Aktiviti
|
Aktiviti
kumpulan:
·
Pelajar dibahagikan kepada
kumpulan
·
Mengumpulkan maklumat tentang
sistem pemerintahan & pentadbiran negara
·
Hasilkan carta minda di dalam
buku latihan
|
|
Refleksi
|
Guru membuat rumusan tentang hasil kerja pelajar
Pelajar menyiapkan latihan pengukuhan dengan bantuan guru
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2N
|
Tarikh/Hari
|
12.06.2013/Selasa
|
Masa:
12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
24/ Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil
Pelajar: 26/29
|
Tajuk
|
Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
1.
Sistem demokrasi
2.
Pilihan raya
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menerangkan sistem demokrasi
di Malaysia
2.
Menjelaskan pentingnya pilihan
raya dalam proses demokrasi
3.
Mengekalkan amalan demokrasi
di Malaysia
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, keratan akhbar/majalah/gambar, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghargai,
berdisiplin
|
|
Aktiviti
|
Aktiviti
kumpulan:
·
Pelajar dibahagikan kepada
kumpulan
·
Mengumpulkan maklumat tentang
sistem pemerintahan & pentadbiran negara
·
Hasilkan carta minda di dalam
buku latihan
|
|
Refleksi
|
Guru membuat rumusan tentang hasil kerja pelajar
Pelajar menyiapkan latihan pengukuhan dengan bantuan guru
|
No comments:
Post a Comment