Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Kesihatan
|
Minggu/Waktu: 27/PjK
|
Tarikh
|
01.07.2013/02.07.2013/03.06.2013/04.07.2013/05.07.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1M/1I
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(3.25-4.35ptg) 1L
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/4.35-5.45ptg) 1K/1B
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 1H/1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(5.10-6.20ptg) 1G
|
|
Tajuk
|
Ping Pong
1.
Grip
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajr dapat:
1.
Menyatakan langkah-langkah kaedah memegang dengan teknik
pen holder dan shake hand
2.
Menyebut langkah-langkah memegang bet dengan teknik pen
holder dan shake hand
3.
Memperkukuhkan keyakinan diri
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar pernah menonton perlawanan ping pong
|
|
Persediaan
Guru
|
Bola, bet, meja, jaring, gambar
|
|
Penerapan
Nilai
|
Berkebolehan,
berkeyakinan
|
|
Aktiviti
|
Pelajar melakukan aktiviti/latihan
menggunakan kedua-dua gaya memegang bet:
·
Melantun
bola aras muka
·
Melantun
bola aras kepala
·
Menggunakan
kedua-dua permukaan
·
Melantun
ke lantai dan ke udara
|
|
Refleksi
|
Pelajar
digalakkan bemain ping pong pada masa lapang
Guru
membuat rumusan keseluruhan aktiviti pelajar
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2K
|
Tarikh/Hari
|
02.07.2013/Selasa
|
Masa:
12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
27/Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil
Pelajar: 25/29
|
Tajuk
|
Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia:
1.
Persidangan Parlimen
2.
Proses pilihan raya
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menjelaskan pentingnya
perbahasan di Parlimen
2.
Memilih pemimpin secara
demokrasi
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, kertas undi, kotak undi, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertekad,
permuafakatan
|
|
Aktiviti
|
Laksanakan
simulasi proses pilhan raya dalam mengikut perjalanan pilihan raya
Menubuhkan
satu jawatankuasa untuk mengendalikan perkara-perkara/proses pilihan raya
|
|
Refleksi
|
Guru memantau/memberi bimbingan sepanjang aktiviti
Pelajar menunjukkan semangat kekitaan & memberikan sokongan penuh
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2N
|
Tarikh/Hari
|
03.07.2013/Selasa
|
Masa:
12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
27/ Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil Pelajar:
25/28
|
Tajuk
|
Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia:
1.
Persidangan Parlimen
2.
Proses pilihan raya
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menjelaskan pentingnya
perbahasan di Parlimen
2.
Memilih pemimpin secara
demokrasi
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, kertas undi, kotak undi, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Keprihatinan,
komitmen
|
|
Aktiviti
|
Laksanakan
simulasi proses pilhan raya dalam mengikut perjalanan pilihan raya
Menubuhkan
satu jawatankuasa untuk mengendalikan perkara-perkara/proses pilihan raya
|
|
Refleksi
|
Guru memantau/memberi bimbingan sepanjang aktiviti
Pelajar dapat merasai pengalaman sebagai seorang pengundi semasa
pilihan raya
|
No comments:
Post a Comment