Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani &
Kesihatan
|
Minggu/Waktu: 10/PjK
|
Tarikh
|
04.03.2013/05.03.2013/06.03.2013/07.03.2013/08.03.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 1M/1B
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(4.00-5.10ptg) 1K
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/4.35-5.10ptg) 1L/1I
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(5.10-6.25ptg) 1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1G/1H
|
|
Tajuk
|
Perlaksanaan Standard
Kecergasan Fizikal Kebangsaan (SEGAK)
(sambungan)
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Instrumen yg digunakan
utk mendapatkan maklumat murid:
|
|
Persediaan
Guru
|
|
|
Penerapan
Nilai
|
Berdisiplin,
bersungguh-sungguh & mengikut arahan
|
|
Aktiviti
|
Komponen Kecergasan / Kelenturan:
|
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi maklum balas semasa ujian dijalankan
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2K
|
Tarikh/Hari
|
06.03.2013/Selasa
|
Masa: 12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
10/Hidup Bermasyarakat
|
Bil Pelajar: 31/33
|
Tajuk
|
Pemupukan Semangat Kekitaan
1.
Perpaduan
2.
Permuafakatan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan
2.
Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat
3.
Peka terhadap isu dan masalah berkaitan
kesejahteraan masyarakat
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, buku kerja,
artikel/sajak ringkas
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertanggungjawab, menghayati
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota,
aktiviti mendeklamasikan sajak yang disediakan guru
|
|
Refleksi
|
Guru membimbing pelajar ketika
menjayakan aktiviti dihadapan kelas
Pelajar memberikan maklum
balas dan mengikut arahan guru
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2N
|
Tarikh/Hari
|
07.03.2013/Khamis
|
Masa: 3.25-4.35ptg
|
Minggu/Tema
|
10/Hidup Bermasyarakat
|
Bil Pelajar: 30/32
|
Tajuk
|
Pemupukan Semangat Kekitaan
1.
Perpaduan
2.
Permuafakatan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan
2.
Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat
3.
Peka terhadap isu dan masalah berkaitan
kesejahteraan masyarakat
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, buku kerja,
artikel/gambar
|
|
Penerapan Nilai
|
Bekerjasama, bersatu padu
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota,
gerak kerja kumpulan berdasarkan artikel yg disediakan guru
|
|
Refleksi
|
Guru membuat rumusan
keseluruhan topik
Pelajar
membentangkan hasil kerja di hadapan rakan sekelas
|
No comments:
Post a Comment