Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani &
Kesihatan
|
Minggu/Waktu: 11/PK
|
Tarikh
|
11.03.2013/12.03.2013/13.03.2013/14.03.2013/15.03.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin (3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg)
1M/1B
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(4.00-5.10ptg) 1K
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/4.35-5.10ptg) 1L/1I
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(5.10-6.25ptg) 1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1G/1H
|
|
Tajuk
|
Kemahiran Bola Sepak
1.
Undang-undang
dan peraturan
2.
Aspek
keselamatan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajr dapat:
1.
Menyatakan dan menyenaraikan undang-undang, peraturan dan
aspek keselamatan dalam permainan bola sepak
2.
Mengaplikasikan peraturan dan aspek keselamatan dalam
permainan bola sepak dengan betul
3.
Bermain bersungguh-sungguh dan yakin
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar telah mengetahui kemahiran asas
permainan bola sepak dan pernah menonton pertandingan bola sepak
|
|
Persediaan
Guru
|
Nota, gambar, lembaran kerja (menjalankan aktiviti pbs)
|
|
Penerapan
Nilai
|
Berkeyakinan, mengikut
arahan
|
|
Aktiviti
|
Melihat gambar situasi, guru bersoal jawab
dengan pelajar:-
·
Penerangan ringkas yang melibatkan isyarat
dan syarat seperti:
1.
Padang
2.
Balingan masuk
3.
Tendangan terus
4. Tendangan
bebas tidak terus
|
|
Refleksi
|
Guru
memberikan penjelasan berkenaan aktiviti yang dijalankan
Pelajar
dinasihatkan untuk mencari input melalui penerokaan ke laman web, teori
berkenaan peraturan dan aspek keselamatan
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2K
|
Tarikh/Hari
|
13.03.2013/Selasa
|
Masa: 12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
11/Hidup Bermasyarakat
|
Bil Pelajar: 28/34
|
Tajuk
|
Pemupukan Semangat Kekitaan
1.
Kebajikan
2.
Keselamatan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan setempat
2.
Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat
3.
Peka terhadap isu dan masalah berkaitan
kesejahteraan masyarakat
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, buku kerja, keratin
akhbar/gambar
|
|
Penerapan Nilai
|
Toleransi, belas kasihan
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, melengkapkan
carta/gambar yang disediakanoleh guru
|
|
Refleksi
|
Guru membimbing pelajar ketika
menjayakan aktiviti
Pelajar memberikan maklum
balas dan mengikut arahan guru
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2N
|
Tarikh/Hari
|
14.03.2013/Khamis
|
Masa: 3.25-4.35ptg
|
Minggu/Tema
|
11/Hidup Bermasyarakat
|
Bil Pelajar: 31/32
|
Tajuk
|
Pemupukan Semangat Kekitaan
1.
Kebajikan
2.
Keselamatan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan kepentingan menjaga kebajikan anggota
masyarakat
2.
Menghulurkan bantuan kepada anggato masyarakat yang
memerlukan
3.
Prihatin terhadap isu dan masalah dalam masyarakat
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, buku kerja,
artikel/gambar
|
|
Penerapan Nilai
|
Prihatin, bertanggungjawab
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, mengumpulkan
keratan akhbar/majalah yang memaparkan semangat kekitaan pada kertas yang
disediakan guru agar kelihatan menarik
|
|
Refleksi
|
Guru memantau aktiviti/gerak
kerja berpasangan yang dijalankan
Pelajar
mempamerkan hasil kerja bersama pasangan kepada kelas
|
Terima Kasih kerana telah menyediakan bolg rph untuk minggu pertama hingga minggu ke 12 untuk semakan saya.
ReplyDeleteBlog tuan lengkap dan menarik.
Sila kekalkan usaha murni ini.
“People who love going to work are more productive and more creative” –Simon Sinek