MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:08/PRINSIP
LATIHAN
|
Tarikh
|
17.02.2014/18.02.2014/19.02.2014/20.02.2014/21.02.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35 ptg/1K) /(5.10-6.20 ptg/1H)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(4.00-5.10 ptg/1G)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/1I) / (5.10-6.20 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(4.00-5.10 ptg/1N) /(5.10-6.20 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(5.10-6.20 ptg) 1L
|
|
Tajuk
|
Prinsip
Latihan:
1.
Ansur maju, tambah beban, kekerapan dan masa
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menyatakan maksud ansur maju, tambah beban,
kekerapan dan masa
2.
Melakukan tendangan leret 3 daripada 6 percubaan
dengan jarak yang berlainan
3.
Menyedari kepentingan prinsip latihan dalam setiap
program latihan yang dibina
|
|
Persediaan
Guru
|
Buku teks,
bola, skitel, wisel
|
|
Penerapan
Nilai
|
Bekerjasama
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar
telah melakukan aktiviti latihan sesuatu permainan
|
|
Aktiviti
|
1.
Aktiviti dalam kumpulan :
·
Melakukan tendangan leret dengan jarak 5m, 8m
·
Ansur maju-mudah-susah
·
Tambah beban-kurang-banyak
·
Kekerapan-sedikit-banyak
·
Masa-singkat-lama
2.
Menyiapkan lembaran kerja
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengaplikasikan kemahiran dalam program latihan yang dibina
Guru
membuat rumusan keseluruhan isi pelajaran
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
12.02.2014/Rabu
|
Bil Pelajar: 24 /27
|
Minggu/Tema
|
08/Hubungan Kekeluargaan
|
|
Tajuk
|
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Memahami keperluan
yang berbeza antara anggota keluarga
2.
Menunjukkan kepekaan terhadap fizikal, mental, emosi,
rohani setiap anggota keluarga
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, keratan akhbar, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghormati,
menjaga maruah
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota, latihan
pengukuhan
Cth:
1. Melengkapkan jadual tentang
harapan daripada setiap anggota keluarga
|
|
Refleksi
|
Pelajar
digalakkan menunjukkan contoh dan nilai yang baik terhadap anggota keluarga
Guru
main peranan semasa aktiviti dalam kelas
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
13.02.2014/Khamis
|
Bil Pelajar: 25 /26
|
Minggu/Tema
|
08/Hubungan Kekeluargaan
|
|
Tajuk
|
1.
Fahami Jiwaku
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Memahami keperluan
yang berbeza anatar anggota keluarga
2.
Menunjukkan siakp mengambil berat terhadap
keperluan setiap anggota keluarga
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, keratan akhbar, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Melindungi,
harmoni
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota, latihan
pengukuhan
Cth:
1. Melengkapkan jadual tentang
harapan daripada setiap anggota keluarga
|
|
Refleksi
|
Pelajar
digalakkan meningkatkan kemahiran untuk memahami jiwa anggota keluarga
Guru
membimbing pelajar semasa aktiviti
|
No comments:
Post a Comment