MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:
04/KECERGASAN
|
Tarikh
|
20.01.2014/21.01.2014/22.01.2014/23.01.2014/24.01.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35 ptg/1K) /(5.10-6.20 ptg/1H)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(4.00-5.10 ptg/1G)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/1I) / (5.10-6.20 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(4.00-5.10 ptg/1N) /(5.10-6.20 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(5.10-6.20 ptg) 1L
|
|
Tajuk
|
Kuasa &
Kepantasan
1.
Definisi
2.
Aktiviti latihan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Mengetahui pengertian kuasa & kepantasan secara
tepat
2.
Menyatakan faedah kuasa & kepantasan kepada individu
3.
Melakukan aktiviti latihan kuasa & kepantasan
dengan betul/selamat
|
|
Persediaan
Guru
|
Peluru,
pita ukur, wisel, kon, kon
|
|
Penerapan
Nilai
|
Keselamatan,
bekerjasama
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar
pernah melakukan aktviti lompat jauh dan telah didedahkan dengan kecergasan
fizikal
|
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar dibentuk dalam kumpulan dan melakukan
aktiviti:
-
Lontar peluru
-
Lompat dirian dua kaki
-
Mengejar pasangan dalam jarak 50 meter
-
Membawa bola dalam jarak 30 meter
2.
Menyiapkan lembaran kerja yang diedarkan oleh guru
|
|
Refleksi
|
Perbincangan
dan sesi soal jawab mengenai isi pelajaran
Pelajar
digalakkan menyertai sukan yang berteraskan kuasa dan dapat mengaplikasikan
tahap kepantasan dalam apa jua permainan
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
22.01.2014/Rabu
|
Bil Pelajar: 27/28
|
Minggu/Tema
|
04/Pencapaian Kendiri
|
|
Tajuk
|
Keputusan Yang Bijak & Adil
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Memahami kesan
sesuatu keputusan yang dibuat
2.
Berkemahiran menjejaki rantaian kesan dan akibat
daripada sesuatu keputusan
3.
Prihatin dengan keputusan yang dibuat
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berfikiran
positif, berkemahuan
|
|
Aktiviti
|
Perbincangan, menyalin nota, latihan
pengukuhan, lakonan ringkas
Cth:
1. Membuat rantaian perjalanan hidup bermula di alam persekolahan sehingga
berjaya mencapai cita-cita
|
|
Refleksi
|
Pelajar menunjukkan kecenderungan memilih kerjaya kesan
keputusan yang diambil
Guru membimbing pelajar semasa menyiapkan tugasan/aktiviti
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
23.01.2014/Khamis
|
Bil Pelajar: 25/26
|
Minggu/Tema
|
04/Pencapaian Kendiri
|
|
Tajuk
|
Keputusan Yang Bijak & Adil
1.
Kesan
Terhadap Keputusan
2.
Keputusan
Penentu Masa Depan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Memahami kesan
sesuatu keputusan yang dibuat
2.
Membuat keputusan yang bijak & adil dalam semua
situasi
3.
Berpuas hati dalam keputusan yang diambil
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berfikiran
positif, berani mengambil risiko
|
|
Aktiviti
|
Perbincangan, menyalin nota, latihan
pengukuhan, pelajar di bentuk dalam kumpulan kecil
Cth:
1. Meminta pandangan ahli kumpulan
tentang kesesuaian potensi diri
|
|
Refleksi
|
Pelajar mempunyai matlamat jelas tentang keputusan yang diambil
Guru membuat kesimpulan tentang keseluruhan tajuk
|
No comments:
Post a Comment