MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:
03/KECERGASAN
|
Tarikh
|
13.01.2014/14.01.2014/15.01.2014/16.01.2014/17.01.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35 ptg/1K) /(5.10-6.20 ptg/1H)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(4.00-5.10 ptg/1G) *CUTI SAMBUTAN MAULIDUR RASUL*
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/1I) / (5.10-6.20 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(4.00-5.10 ptg/1N) /(5.10-6.20 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(5.10-6.20 ptg) 1L
|
|
Tajuk
|
Kekuatan
Otot & Kelenturan
1.
Definisi
2.
Aktiviti latihan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menyatakan maksud kekuatan otot & kelenturan
dengan tepat
2.
Menyatakan otot pengerak utama yang terlibat dalam
aktiviti
3.
Melakukan aktiviti
kekuatan otot & kelenturan dengan teknik yang betul
4. Menyedari
faedah latihan otot & kelenturan dalam kehidupan seharian
|
|
Persediaan
Guru
|
Carta, jam
randik, wisel, kon, tilam gimnastik
|
|
Penerapan
Nilai
|
Berdisiplin
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar
pernah melakukan aktviti kekuatan otot/kelenturan di sekolah rendah
|
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar dibentuk dalam kumpulan dan melakukan
aktiviti bangkit tubi
2.
Pelajar melakukan aktiviti kumpulan mengikut kaedah
stesen :
-
Meniarap angkat dada dan tengkuk
-
Melentik sisi
-
Kilas pinggang
3.
Menyiapkan lembaran kerja yang diedarkan oleh guru
|
|
Refleksi
|
Perbincangan
dan sesi soal jawab mengenai isi pelajaran
Pelajar
berasa seronok ketika melakukan aktiviti
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
15.01.2014/Rabu
|
Bil Pelajar: 27/28
|
Minggu/Tema
|
03/Pencapaian Kendiri
|
|
Tajuk
|
Pilihan Kerjaya
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti
kepentingan mengembangkan potensi diri
2.
Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan diri
3.
Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berkeyakinan,
bekerjasama
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota, latihan
pengukuhan
Cth:
1. mengumpul maklumat tentang tokoh-tokoh yang berjaya dan mengaitkannya
dengan potensi diri
2. Membuat rumusan tentang tokoh-tokoh yang dipilih
|
|
Refleksi
|
Pelajar berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri
Guru membuat rumusan keseluruhan
|
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
16.01.2014/Khamis
|
Bil Pelajar: 25/26
|
Minggu/Tema
|
03/Pencapaian Kendiri
|
|
Tajuk
|
Pilihan Kerjaya:
1.
Tokoh yang
dikagumi
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti
kepentingan mengembangkan potensi diri
2.
Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan diri
3.
Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Rasional,
berpandangan jauh
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota, latihan
pengukuhan
Cth:
1. mengumpul maklumat tentang tokoh-tokoh yang berjaya dan mengaitkannya
dengan potensi diri
2. Membuat rumusan tentang tokoh-tokoh yang dipilih
|
|
Refleksi
|
Pelajar menyiapkan tugasan dengan bantuan guru
Guru membuat penilaian hasil kerja pelajar
|
No comments:
Post a Comment