Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani &
Kesihatan
|
Minggu/Waktu: 8/PjK
|
Tarikh
|
18.02.2013/19.02.2013/20.02.2013/21.02.2013/22.02.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 1M/1B
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa (4.00-5.10ptg)
1K
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/4.35-5.10ptg) 1L/1I
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(5.10-6.25ptg) 1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1G/1H
|
|
Tajuk
|
Perlaksanaan Standard
Kecergasan Fizikal Kebangsaan (SEGAK)
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Instrumen yg digunakan
utk mendapatkan maklumat murid:
|
|
Persediaan
Guru
|
|
|
Penerapan
Nilai
|
Berdisiplin,
bersungguh-sungguh & mengikut arahan
|
|
Aktiviti
|
Komponen Kecergasan / Kelenturan:
|
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi maklum balas semasa ujian dijalankan
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2K
|
Tarikh/Hari
|
20.02.2013/Selasa
|
Masa: 12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
8/Hidup Bermasyarakat
|
Bil Pelajar: 27/33
|
Tajuk
|
Menghormati Hak Orang Lain
1.
Kebolehan dan bakat
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti bakat yang tersembunyi
2.
Mengasah bakat yang terpendam kepada kelas
3.
Menghargai bakat yang ada dalam diri masing-masing
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas,
lembaan kerja individu (gambar)
|
|
Penerapan Nilai
|
Berani, berfikiran terbuka
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota,
gerak kerja individu (eg: menulis
secara ringkas tentang bakat dan kebolehan berdasarkan gambar yg diedarkan
oleh guru)
|
|
Refleksi
|
Guru membuat rumusan
keseluruhan tajuk
Pelajar melaporkan hasil
tugasan di hadapan kelas
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2N
|
Tarikh/Hari
|
21.02.2013/Khamis
|
Masa: 3.25-4.35ptg
|
Minggu/Tema
|
8/Hidup Bermasyarakat
|
Bil Pelajar: 30/32
|
Tajuk
|
Menghormati Hak Orang Lain
1.
Kebolehan dan bakat
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain
2.
Mengembangkan minat dan bakat yang dimiliki
3.
Menghargai bakat diri sendiri
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota ringkas,
lembaan kerja individu (gambar)
|
|
Penerapan Nilai
|
Tabah, menghargai
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota,
gerak kerja individu (eg: mencari
seorang idola dan mengaitkan dengan kebolehan diri sendiri)
|
|
Refleksi
|
Guru membimbing pelajar semasa
melakukan aktiviti/tugasan
Pelajar
melaporkan hasil tugasan di hadapan kelas
|
No comments:
Post a Comment