Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Kesihatan
|
|
Tarikh
|
14.01.2013/15.01.2013/16.01.2013/17.01.2013/18.01.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin (3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 1M/1B
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa (4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1K/1I
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu (3.25-4.35ptg) 1L
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis (5.10-6.25ptg) 1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat (4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1G/1H
|
|
Tajuk
|
Kesihatan Diri & Keluarga
1. Malnutrisi
-
Definisi
-
Jenis-jenis penyakit malnutrisi
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1. Menyatakan definisi malnutrisi dan menyenaraikan penyakit
berkaitan malnutrisi
2. Meningkatkan kesedaran dan keprihatinan
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, keratan akhbar
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghargai kesihatan diri
|
|
Pengalaman Sedia Ada
|
Pelajar mendapat diet pemakanan yang seimbang setiap hari
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, aktiviti kumpulan kecil mengikut kelas makanan yang
ditetapkan oleh guru, menyalin nota
|
|
Refleksi
|
Guru membuat ulasan hasil
perbincangan kelas
Pelajar
digalakkan mengamalkan diet yang seimbang dalam kehidupan seharian
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2N
|
Tarikh/Hari
|
15.01.2013/Selasa
|
Masa: 12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
3/Pencapaian Kendiri
|
Bil Pelajar: 30/32
|
Tajuk
|
Kecemerlangan Diri
1. Kemahiran Berkomunikasi
2. Kemahiran Membuat Refleksi
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan
kepentingan membuat refleksi
2.
Membuat
refleksi untuk kejayaan diri
3.
Berinteraksi
dengan orang lain secara sopan
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota
ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berfikiran
rasional, berbudi bahasa
|
|
Aktiviti
|
Perbincangan
dan pengukuhan, menyalin nota
|
|
Refleksi
|
Pelajar berhubung secara aktif antara satu sama lain sepanjang
P&P
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2K
|
Tarikh/Hari
|
17.01.2013/Khamis
|
Masa: 12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
3/Pencapaian Kendiri
|
Bil Pelajar: 30/33
|
Tajuk
|
Kecemerlangan Diri
1. Kemahiran Berkomunikasi
2. Kemahiran Membuat Refleksi
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan
kepentingan membuat refleksi
2.
Membuat
refleksi untuk kejayaan diri
3.
Berinteraksi
dengan orang lain secara sopan
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, nota
ringkas, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berdisiplin,
berterus terang
|
|
Aktiviti
|
Perbincangan
dan pengukuhan, menyalin nota
|
|
Refleksi
|
Pelajar menggunakan ungkapan yang sopan dan berhemah sepanjang
P&P
|
No comments:
Post a Comment