Mata Pelajaran | Pendidikan Jasmani & Kesihatan | Minggu/Waktu: 7/PJK |
Tarikh | 13.02.2012/14.02.2012/15.02.2012/16.02.2012/17.02.2012 | |
Hari/Masa/Kelas | Isnin(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 2G/2M | |
Hari/Masa/Kelas | Selasa(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 2K/2J | |
Hari/Masa/Kelas | Rabu(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 2L/2I | |
Hari/Masa/Kelas | Khamis(3.25-4.35ptg) 2H | |
Hari/Masa/Kelas | Jumaat(5.10-6.20ptg) 2B | |
Tajuk | Merejam Lembing:
| |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat:
| |
Persediaan Guru | Wisel, pita ukur, lembing, kon | |
Penerapan Nilai | Kerjasama, tanggungjawab, interaksi | |
Aktiviti | Pelajar melakukan aktiviti mengikut arahan guru:
| |
Refleksi | Guru membuat ulasan hasil aktiviti yang telah dijalankan Pelajar seronok melakukan aktiviti dan digalakkan untuk menyertai acara merejam lembing di peringkat sekolah |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu | Tingkatan: 1K |
Tarikh/Hari | 14.01.2012/Selasa | Masa: 12.50-2.00ptg |
Minggu/Tunjang | 7/Karangan | Bil Pelajar: 32/35 |
Tajuk | Memindahkan maklumat dan membina ayat berdasarkan bahan rangsangan | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat:
| |
KBT | Menghubungkaitkan, menilai | |
Penerapan Nilai | Kerjasama, keberanian | |
Persediaan Guru | Buku teks, lembaran kerja individu | |
Aktiviti | Penerangan, latihan pengukuhan | |
Refleksi | Pelajar yang kurang mahir perlu dibimbing oleh guru Guru memberikan komen tentang pengajaran |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu | Tingkatan: 1K |
Tarikh/Hari | 16.02.2012/Khamis | Masa: 2.00-3.10ptg |
Minggu/Tunjang | 7/Tatabahasa | Bil Pelajar: 33/35 |
Sistem Bahasa | Imbuhan 'be, ber, mem, men' | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat:
| |
KBT | Mencirikan, mengimbas kembali | |
Penerapan Nilai | Berterima kasih, berusaha dengan gigih | |
Persediaan Guru | Buku teks, lembaran kerja/latihan | |
Aktiviti | Penerangan, latihan pengukuhan individu | |
Refleksi | Guru membuat membuat rumusan keseluruhan Pelajar perlu dibimbing oleh guru ketika menyiapkan latihan yang diberikan |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu | Tingkatan: 1K |
Tarikh/Hari | 17.02.2012/Jumaat | Masa: 2.35-3.45ptg |
Minggu/Tunjang | 7/KOMSAS | Bil Pelajar: 34/35 |
Tajuk | Pantun Empat Kerat (Agama) | |
Genre | Pantun | |
Hasil Pembelajaran: | Fokus utama: Membaca pantas secara imbasan untuk mendapatkan maklumat khusus. Fokus sampingan: Membaca lancar/kuat pantun dengan sebutan dan intonasi yang betul dan lancar serta memahami perkara yang dibaca | |
Objektif | Pada akhir pengajaran & pembelajaran, pelajar dapat:
| |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi, kosa kata | |
Ilmu | Pendidikan Islam, peraturan sosial | |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab, kerjasama | |
KBT | Mencirikan, kemahiran berfikir | |
Persediaan Guru | Buku teks KOMSAS, lembaran kerja | |
Aktiviti | Pelajar meneliti dan membaca pantun yang dinyatakan Pelajar memberikan maksud frasa-frasa dalam rangkap pantun Guru memantau sambil memberikan bimbingan | |
Refleksi | Guru merumuskan pengajaran yang telah disampaikan |
No comments:
Post a Comment