MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:25/KEMAHIRAN
SUKAN
|
Tarikh
|
16.06.2014/17.06.2014/18.06.2014/19.06.2014/20.06.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35 ptg/1K) /(5.10-6.20 ptg/1H)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(4.00-5.10 ptg/1G)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/1I) / (5.10-6.20 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(4.00-5.10 ptg/1N) /(5.10-6.20 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(5.10-6.20 ptg) 1L
|
|
Tajuk
|
Kemahiran
Sukan - Ping Pong:
1.
Pukulan
Pepat
2.
Pukulan
Kilas
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menyatakan cara melakukan pukulan pepat dan pukulan
kilas dengan betul
2.
Melakukan pukulan pepat dan pukulan kilas
sekurang-kurangnya 6 daripada 10 percubaan
3.
Menonjolkan bakat dalam diri individu
|
|
Persediaan
Guru
|
Bola, bet,
meja, jaring, wisel, net, kad skor
|
|
Penerapan
Nilai
|
Berhati-hati,
berdisiplin
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar
pernah bermain ping pong
|
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar
melihat dan memahami carta gambar cara-cara melakukan pukulan pepat &
pukulan kilas
2.
Tunjuk cara
melakukan pukulan pepat & kilas oleh guru
3.
Pelajar
melakukan pukulan pepat secara berpasangan
4.
Pelajar melakukan
pukulan kilas ke dinding secara individu
5.
Guru
membetulkan kesilapan pelajar
|
|
Refleksi
|
Guru dan
pelajar berbincang secara kelas tentang kemahiran yang dipelajari
Pelajar
digalakkan bermain ping pong pada masa lapang
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
19.06.2014/Khamis
|
Bil Pelajar: 26/26
|
Minggu/Tema
|
25/Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Tajuk
|
Adat Resam Dan Pantang Larang
Pelbagai Kaum:
·
Kaum
Melayu, Cina, India
-
Adat
Perkahwinan, Adat Kelahiran, Adat Kematian
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menerangkan adat
resam pelbagai kaum di Malaysia
2.
Mengamalkan adat
resam dalam kehidupan harian
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertanggungjawab, bersyukur
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan, menyalin nota,
latihan pengukuhan
Cth:
1. Mengumpul maklumat berdasarkan
gambar – membuat perbandingan tentang adat resam
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat kesimpulan keseluruhan tajuk
Pelajar
dapat menyesuaikan diri dengan pelbagai adat resam
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
20.06.2014/Jumaat
|
Bil Pelajar: 22/26
|
Minggu/Tema
|
25/Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Tajuk
|
Adat Resam Dan Pantang Larang
Pelbagai Kaum:
·
Kaum
Melayu, Cina, India
-
Adat
Perkahwinan, Adat Kelahiran, Adat Kematian
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menerangkan adat
resam pelbagai kaum di Malaysia
2.
Menerima dan
menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghormati, kasih sayang
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan, menyalin nota,
latihan pengukuhan
Cth:
1. Mengumpul maklumat melalui
gambar - mencari perbezaan dan
persamaan adat resam
|
|
Refleksi
|
Guru
membimbing pelajar semasa aktiviti dijalankan
Pelajar
dapat menerima pelbagai adat resam dalam kehidupan
|
No comments:
Post a Comment