MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:19/KEMAHIRAN
SUKAN
|
Tarikh
|
05.05.2014/06.05.2014/07.05.2014/08.05.2014/09.05.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35 ptg/1K) /(5.10-6.20 ptg/1H)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(4.00-5.10 ptg/1G)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/1I) / (5.10-6.20 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(4.00-5.10 ptg/1N) /(5.10-6.20 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(5.10-6.20 ptg) 1L
|
|
Tajuk
|
Kemahiran
Sukan:
1.
Ping Pong/Grip
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menyatakan langkah-langkah kaedah memegang dengan
teknik pen holder dan shake hand
2.
Menyebut langkah-langkah memegang bet dengan teknik
pen holder dan shake hand
3.
Memperkukuhkan keyakinan diri
|
|
Persediaan
Guru
|
Bola, bet,
meja, jaring, wisel
|
|
Penerapan
Nilai
|
Bekerjasama,
berkebolehan
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar
pernah menonton perlawanan ping pong
|
|
Aktiviti
|
1.
Guru
menunjuk cara memegang bet gaya pen holder dan shake hand
2.
Pelajar
dibahagikan dalam kumpulan:-
·
Melantun
bola aras muka
·
Melantun
bola aras kepala
·
Menggunakan
kedua-dua permukaan
3.
Melantunkan
ke lantai dan ke udara
|
|
Refleksi
|
Guru dan
pelajar berbincang secara kelas tentang kemahiran yang dipelajari
Pelajar
dapat mengaplikasikan kemahiran di dalam latihan rumah sukan
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
08.05.2014/Khamis
|
Bil Pelajar: 27/27
|
Minggu/Tema
|
19/Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Tajuk
|
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Memahami adat
resam dan pantang larang pelbagai kaum
2.
Menerima dan
menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
3.
Mengamalkan adat
resam pelbagai kaum
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghormati, prihatin
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan, menyalin nota,
latihan pengukuhan
Cth:
1. Aktiviti kumpulan – mengumpul
maklumat dan membuat rumusan – membuat perbandingan
tentang adat resam setiap
kaum
|
|
Refleksi
|
Guru
dengan pelajar berbincang tentang topik yang dipelajari
Pelajar
dapat memupuk semangat keharmonian dalam masyarakat
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3K
|
Tarikh/Hari
|
09.05.2014/Jumaat
|
Bil Pelajar: 24/26
|
Minggu/Tema
|
19/Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Tajuk
|
1.
Adat Resam
Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai
kaum
2.
Menerima dan menghormati adat resam dan pantang
larang pelbagai kaum
3.
Mengamalkan adat resam pelbagai kaum
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, gambar, artikel, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertanggungjawab, bekerjasama
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menyalin nota, latihan pengukuhan
Cth:
1. Aktiviti kumpulan – mengumpul
maklumat dan membuat rumusan – membuat perbandingan
tentang adat resam setiap
kaum
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat rumusan keseluruhan topik yang dipelajari
Pelajar
dapat menyesuaikan diri dengan adat resam dan pantang larang
|
No comments:
Post a Comment