MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
JASMANI & KESIHATAN
|
MINGGU/TUNJANG:15/KEMAHIRAN
SUKAN
|
Tarikh
|
07.04.2014/08.04.2014/09.04.2014/10.04.2014/11.04.2014
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35 ptg/1K) /(5.10-6.20 ptg/1H)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(4.00-5.10 ptg/1G)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/1I) / (5.10-6.20 ptg/1B)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(4.00-5.10 ptg/1N) /(5.10-6.20 ptg/1J)
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(5.10-6.20 ptg) 1L
|
|
Tajuk
|
Kemahiran
Sukan:
1.
Lari Pecut
2.
Lontar Peluru
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Melakukan kemahiran lari pecut dan lontar peluru
dengan betul dan selamat
2.
Menyatakan pergerakan otot yang terlibat
3.
Berlari dan melontar dengan penuh yakin
|
|
Persediaan
Guru
|
Kertas
skor, peluru, skitel, wisel, pita pengukur
|
|
Penerapan
Nilai
|
Yakin, berdisiplin
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar
pernah melakukan larian dan lontaran semasa sekolah rendah
|
|
Aktiviti
|
1.
Penerangan
ringkas mengenai teknik, undang-undang dan aspek keselamatan lari pecut dan
lontar peluru
2.
Aktiviti
mengikut stesen secara giliran (B4DJ2E1)
·
Lari pecut
50m
·
Lontar
peluru
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat rumusan tentang kemahiran yang dipelajari
Pelajar
digalakkan mengambil bahagian dalam acara lari pecut dan lontar peluru
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
09.04.2014/Rabu
|
Bil Pelajar: 25 /26
|
Minggu/Tema
|
15/Hidup Bermasyarakat
|
|
Tajuk
|
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Mengetahui kepentingan
pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
2.
Melibatkan diri
dalam memelihara dan memulihara alam sekitar
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, keratan akhbar, gambar, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertanggungjawab, bersatu padu
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota, latihan
pengukuhan
Cth:
1. Aktiviti individu – menghasilkan
brosur/risalah tentang penjagaan alam sekitar berdasarkan
gambar/keratan akhbar yang
diedarkan oleh guru
|
|
Refleksi
|
Pelajar
menunjukkan sikap positif diri terhadap alam sekitar
Guru
membuat rumusan keseluruhan tentang topik
|
MATA PELAJARAN
|
PENDIDIKAN
SIVIK & KEWARGANEGARAAN
|
KELAS: 3N
|
Tarikh/Hari
|
10.04.2014/Khamis
|
Bil Pelajar: 26 /26
|
Minggu/Tema
|
15/Hidup Bermasyarakat
|
|
Tajuk
|
1.
Kepentingan
Pemeliharaan Dan Pemuliharaan Alam Sekitar
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Mengetahui kepentingan
pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
2.
Bersyukur kerana adanya usaha untuk menyelamatkan
bumi daripada musnah
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, keratan akhbar, gambar, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bersyukur, berterima kasih
|
|
Aktiviti
|
Penerangan, menyalin nota, latihan
pengukuhan
Cth:
1. Aktiviti individu –membuat
kajian tentang kemusnahan alam sekitar -
mengumpul maklumat
|
|
Refleksi
|
Pelajar
menyokong usaha menghijaukan bumi agar dapat menikmati kesempurnaan
Guru
mengiktiraf pelajar yang aktif dalam usaha memelihara dan memulihara alam
sekitar
|
No comments:
Post a Comment