Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Kesihatan
|
Minggu/Waktu: 35/PjK
|
Tarikh
|
26.08.2013/27.08.2013/28.08.2013/29.08.2013/30.08.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin (4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg)
1M/1I
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa (3.25-4.35ptg)
1L
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu (3.25-4.35ptg/4.35-5.45ptg)
1K/1B
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis (3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg)
1H/1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat (5.10-6.20ptg)
1G
|
|
Tajuk
|
Perlaksanaan Standard Kecergasan Fizikal Kebangsaan (SEGAK)
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Instrumen yg digunakan
utk mendapatkan maklumat murid:
1.
Memfokus kepada setiap orang murid
2.
Menentukan status semasa murid
3.
Memotivasikan murid
|
|
Persediaan
Guru
|
1.
Borang Ujian SEGAK
2.
Jam randik
3.
Wisel
4.
Pita ukur, penimbang
|
|
Penerapan
Nilai
|
Berdisiplin,
bersungguh-sungguh & mengikut arahan
|
|
Aktiviti
|
Komponen Kecergasan / Kelenturan:
1. Berat
2.
Tinggi
3.
BMI
|
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi maklum balas semasa ujian dijalankan
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2K
|
Tarikh/Hari
|
27.08.2013/Selasa
|
Masa:
12.05-2.00tg
|
Minggu/Tema
|
35/ Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil
Pelajar: 22/28
|
Tajuk
|
Peranan dan Tanggunjawab
Warganegara dalam Kerajaan Demokrasi
1.
Memberikan pendapat melalui saluran yang betul
2.
Menjaga nama baik negara
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menyatakan kepentingan
memberikan pendapat melalui slauran yang betul
2.
Menghargai amalan memberikan
pendapat melalui saluran yang betul
3.
Mengekalkan amalan menjaga
nama baik negara
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, lembaran individu, lembaran email, petikan akhbar
|
|
Penerapan Nilai
|
Berinteraksi,
berterus terang
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
menyalin nota, membuat poster
|
|
Refleksi
|
Guru memberi bimbingan semasa pelajar menyiapkan tugasan
Pelajar menunjukkan semangat cinta akan negara
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2N
|
Tarikh/Hari
|
28.08.2013/Rabu
|
Masa: 12.05-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
35/ Malaysia Negara Berdaulat
|
Bil Pelajar:
27/28
|
Tajuk
|
Peranan dan Tanggungjawab Warganegara dalam
Kerajaan Demokrasi
1.
Memberikan pendapat melalui saluran yang betul
2.
Menjaga nama baik negara
3.
Melibatkan diri dalam rancangan kerajaan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Mengamalkan cara memberikan
pendapat melalui saluran yang betul
2.
Menjelaskan kebaikan menjaga
nama baik negara
3.
Menghargai amalan demokrasi,
jasa dan sumbangan negara
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, lembaran individu, poster/keratin akhbar
|
|
Penerapan Nilai
|
Sepakat,
bertolenrasi
|
|
Aktiviti
|
Penerangan,
menyalin nota, melukis poster
|
|
Refleksi
|
Guru membuat ulasan keseluruhan tentang topik
Pelajar menunjukkan kesedaran sivik sebagai warganegara yang
bertanggungjawab
|
Tahniah ! Cikgu sentiasa menulis dan mengemaskinikan blog RPH! keep it up!
ReplyDelete