Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani &
Kesihatan
|
Minggu/Waktu: 18/PjK
|
Tarikh
|
29.04.2013/30.04.2013/01.05.2013/02.05.2013/03.05.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1M/1I
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(3.25-4.35ptg) 1L
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg/4.35-5.45ptg) 1K/1B
CUTI HARI PEKERJA
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 1H/1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(5.10-6.20ptg) 1G
|
|
Tajuk
|
Kelenturan
1.
Pengenalan
2.
Aktiviti
latihan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajr dapat:
1.
Menyatakan pengertian kelenturan dengan tepat
2.
Menyatakan kaedah latihan dan faedah latihan kelenturan
3.
Melakukan sekurang-kurangnya dua aktiviti kelenturan
|
|
Pengalaman
Sedia Ada
|
Pelajar pernah melakukan aktiviti berkaitan
dengan kelenturan
|
|
Persediaan
Guru
|
Tilam gimnastik, wisel
|
|
Penerapan
Nilai
|
Berdisiplin
|
|
Aktiviti
|
Pelajar melakukan aktiviti secara berkumpulan
mengikut kaedah stesen:
·
Meniarap
angkat dada dan tengkuk
·
Melentik
sisi
·
Kilas
pinggang
|
|
Refleksi
|
Perbincangan
secara kelas mengenai aspek keselamatan dalam aktiviti yang dijalankan
Guru
membuat penilaian hasil kerja/aktiviti pelajar
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik &
Kewarganegaraan
|
Tingkatan: 2K
|
Tarikh/Hari
|
30.04.2013/Selasa
|
Masa: 12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
18/Warisan
Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Bil Pelajar: 28/32
|
Tajuk
|
Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
1.
Permainan Tradisional
2.
Kraftangan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Menerangkan jenis-jenis permainan tradisional
2.
Menerangkan jenis-jenis warisan kraftangan tradisionl
3.
Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, keratan akhbar/majalah/gambar,
papan dan buah congkak, lembaran kerja individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Berbangga, bekerjasama
|
|
Aktiviti
|
Aktiviti kumpulan:
·
Pelajar dibahagikan kepada
kumpulan
·
Pelajar bermain
congkak/pertandingan mengikut giliran
Aktiviti
individu:
·
Pelajar dikehendaki memilih
sejenis hasil kraftangan tradisonal seperti anyaman, tembikar dan ukiran
·
Mengumpulkan maklumat dan
gambar tentang setiap hasil kraftangan di dalam lembaran yang disediakan oleh
guru
|
|
Refleksi
|
Guru membuat rumusan tentang
hasil kerja pelajar
Pelajar seronok dan melibatkan
diri sepanjang P&P berlangsung
|
No comments:
Post a Comment