Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Kesihatan
|
Minggu/Waktu:
5/PK
|
Tarikh
|
28.01.2013/29.01.2013/30.01.2013/31.01.2013/01.02.2013
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Isnin
(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 1M/1B
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Selasa
(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1K/1I
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Rabu
(3.25-4.35ptg) 1L
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Khamis
(5.10-6.25ptg) 1J
|
|
Hari/Masa/Kelas
|
Jumaat
(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 1G/1H
|
|
Tajuk
|
Kemahiran
Bola Jaring
1. Aspek
Keselamatan & Undang-undang Permainan
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1. Menyatakan
aspek keselamatan dalam permainan bola jarring
2. Mengaplikasikan
aspek keselamatan dalam permainan
3. Menanam
rasa keyakinan semasa bermain
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, bola jarring, lembaran kerja
|
|
Penerapan Nilai
|
Berdisiplin,
yakin
|
|
Pengalaman Sedia Ada
|
Pelajar
sudah mengetahui semua kemahiran asas yang mudah dalam bola jaring
|
|
Aktiviti
|
Pelajar
dibahagikan kepada kumpulan kecil :-
1. Tajuk: Pakaian,
peralatan, gelanggang & cuaca
2. Berbincang
dalam kumpulan tentang tajuk yang diberi dari segi aspek keselamatan
|
|
Refleksi
|
Guru
memberi penjelasan berhubung aspek keselamatan & undang-undang
Pelajar
digalakkan bermain bola jarring dengan semangat kesukanan
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik & Kewarganegaraan
|
Tingkatan:
2N
|
Tarikh/Hari
|
29.01.2013/Selasa
|
Masa:
12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
5/Hubungan Kekeluargaan
|
Bil
Pelajar: 28/32
|
Tajuk
|
Perpaduan
Dalam Keluarga
1. Sokongan
Anggota Keluarga
2. Aktiviti
Keluarga
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menunjukkan sikap bertanggungjawab sebagai anggota
keluarga
2.
Menjalin hubungan erat antara anggota keluarga
3.
Mengenal pasti konflik dalam keluarga
|
|
Persediaan Guru
|
Buku
teks, gambar, lembaran kerja
|
|
Penerapan Nilai
|
Menghormati,
bersatu hati
|
|
Aktiviti
|
Membuat
senarai semak dan melakukan refleksi diri
|
|
Refleksi
|
Guru
membuat ulasan tentang keseluruhan topik
Pelajar
membuat rumusan ringkas selepas aktiviti refleksi diri dengan bimbingan guru
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik & Kewarganegaraan
|
Tingkatan:
2K
|
Tarikh/Hari
|
31.01.2013/Khamis
|
Masa:
12.50-2.00ptg
|
Minggu/Tema
|
5/Hubungan Kekeluargaan
|
Bil
Pelajar: 30/33
|
Tajuk
|
Perpaduan
Dalam Keluarga
1. Sambutan
Hari Khas Keluarga
2. Berkongsi
Suka Duka
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1.
Menjelaskan
cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga
2.
Menghargai
perpaduan dalam keluarga
3.
Mengamalkan
kasih sayang antara anggota keluarga
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, lembaran kerja
individu
|
|
Penerapan Nilai
|
Bertimbang
rasa, menghagai
|
|
Aktiviti
|
Menyediakan
kad ucapan untuk ahli keluarga, menyalin nota
|
|
Refleksi
|
Guru
memberi ulasan dan pandangan tentang hasil kerja pelajar
Pelajar
membentangkan hasil kerja di hadapan kelas
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik & Kewarganegaraan
|
Tingkatan:
2K
|
Tarikh/Hari
|
02.02.2013/Sabtu
|
|
Minggu/Tema
|
5/Hubungan Kekeluargaan
|
Bil
Pelajar: 20/33
|
Tajuk
|
Perpaduan
Dalam Keluarga
1.
Sokongan Anggota Keluarga
2.
Aktiviti Keluarga
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat:
1. Mengenal
pasti sikap dan tanggungjawab anggota keluarga
2. Mengenal
pasti konflik dalam keluarga
3. Menghargai
dan menghormati anggota keluarga
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, skrip lakonan ringkas,
lembaran kerja
|
|
Penerapan Nilai
|
Berfikiran
terbuka, bekerjasama
|
|
Aktiviti
|
Melakonkan
situasi/perbualan/drama ringkas berdasarkan skrip yang disediakan oleh guru
|
|
Refleksi
|
Guru
memberikan pandangan dan menambah maklumat yang berkaitan
Pelajar
melibatkan diri sepanjang P&P
|
Semakan RPH Minggu 5 & 6: Terima kasih kerana menulis dan menghantar RPH .
ReplyDelete