Mata Pelajaran | Pendidikan Jasmani & Kesihatan | Minggu/Waktu: 16/PJK |
Tarikh | 16.04.2012/17.04.2012/18.04.2012/19.04.2012/20.04.2012 | |
Hari/Masa/Kelas | Isnin(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 2G/2M | |
Hari/Masa/Kelas | Selasa(3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg) 2K/2J | |
Hari/Masa/Kelas | Rabu(4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg) 2L/2I | |
Hari/Masa/Kelas | Khamis(3.25-4.35ptg) 2H | |
Hari/Masa/Kelas | Jumaat(5.10-6.20ptg) 2B | |
Tajuk | Bola Baling/Kemahiran Hantaran:
| |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat:
| |
Persediaan Guru | Wisel, skitel, bola baling, jam randik | |
Penerapan Nilai | Bekerjasama dan kesepaduan dalam pasukan serta mematuhi arahan guru | |
Aktiviti | Mempraktikkan kemahiran hantaran yang telah dipelajari & permainan kecil | |
Refleksi | Pelajar dapat melakukan setiap kemahiran dengan baik mengikut arahan yang diberikan oleh guru | |
Mata Pelajaran | Pendidikan Jasmani & Kesihatan | Minggu/Waktu: 16/PK |
Tarikh | 21.04.2012 | |
Hari/Masa/Kelas | Sabtu(1.55-2.45)2B | |
Tajuk | Undang-Undang dan Peraturan (Bola Baling) | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat:
| |
Persediaan Guru | Video, gambar | |
Penerapan Nilai | Mematuhi peraturan, berkeyakinan | |
Aktiviti | Pelajar dibentuk kepada kumpulan, penerangan dan persembahan setiap kumpulan | |
Refleksi | Pelajar dan guru berbincang mengenai aspek keselamatan dan prospek permainan bola baling dengan lancar |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu | Tingkatan: 1K |
Tarikh/Hari | 17.04.2012/Selasa | Masa: 12.50-2.00ptg |
Minggu/Tunjang | 16/Karangan | Bil Pelajar: 28/35 |
Tajuk | Memindahkan maklumat, menghuraikan nilai dan pengajaran berdasarkan bahan rangsangan | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat:
| |
KBT | Menyenaraikan, menilai | |
Penerapan Nilai | Tolong menolong, bertimbang rasa | |
Persediaan Guru | Lembaran kerja individu, gambar | |
Aktiviti | Melengkapkan nilai dan pengajaran berdasarkan bahan | |
Refleksi | Guru dan pelajar berbincang tentang nilai dan pengajaran Guru masih membimbing pelajar yang kurang mahir |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu | Tingkatan: 1K |
Tarikh/Hari | 19.04.2012/Khamis | Masa: 2.35-3.45ptg |
Minggu/Tunjang | 16/Tatabahasa | Bil Pelajar: 31/35 |
Tajuk | Satu Penerokaan | |
Hasil Pembelajaran: | Pelajar dapat:
| |
Sistem Bahasa | Kata banyak makna | |
KBT | Menjana idea, merumus | |
Penerapan Nilai | Yakin, keberanian | |
Persediaan Guru | Lembaran kerja, gambar, keratan akhbar | |
Aktiviti | Membaca teks dengan sebutan yang betul, menyiapkan latihan pengukuhan | |
Refleksi | Pelajar yang kurang mahir dibimbing oleh guru untuk menyiapkan latihan Guru merumuskan pengajaran |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu | Tingkatan: 1K |
Tarikh/Hari | 20.04.2012/Jumaat | Masa: 2.00-3.10ptg |
Minggu/Tunjang | 16/KOMSAS | Bil Pelajar: 30/35 |
Tajuk | Taju'l Muluk | |
Genre | Prosa Tradisional | |
Hasil Pembelajaran: | Fokus utama: Menulis kesimpulan tentang tajuk perbincangan berdasarkan satu pandangan tertentu Fokus sampingan: Menghuraikan sesuatu perkara berdasarkan pengetahuan dan pengalaman sedia ada | |
Objektif | Pelajar dapat: 1. Menyatakan tema/persoalan karya prosa 2. Menganalisis gaya bahasa prosa 3. Menyenaraikan watak dan plot | |
Sistem Bahasa | Perumpamaan | |
Ilmu | Pendidikan moral, sejarah | |
Penerapan Nilai | Keinsafan, kasih sayang | |
KBT | Merumus, mencirikan | |
Persediaan Guru | Buku antologi Kasut Kelopak Jantung | |
Aktiviti | Membaca dan membuat rumusan cerpen/prosa tradisional | |
Refleksi | Pelajar dan guru memberi maklumbalas sepanjang P&P |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu | Tingkatan: 1K |
Tarikh/Hari | 21.04.2012/Sabtu | Masa: 12.40-1.40ptg |
Minggu/Tunjang | 16/KOMSAS | Bil Pelajar: 20/35 |
Tajuk | Taju'l Muluk | |
Genre | Prosa Tradisional | |
Hasil Pembelajaran: | Fokus utama: Menulis kesimpulan tentang tajuk perbincangan berdasarkan satu pandangan tertentu Fokus sampingan: Menghuraikan sesuatu perkara berdasarkan pengetahuan dan pengalaman sedia ada | |
Objektif | Pelajar dapat: 1. Menyatakan tema/persoalan karya prosa 2. Menganalisis gaya bahasa prosa 3. Menyenaraikan watak dan plot | |
Sistem Bahasa | Perumpamaan | |
Ilmu | Pendidikan moral, sejarah | |
Penerapan Nilai | Keinsafan, kasih sayang | |
KBT | Merumus, mencirikan | |
Persediaan Guru | Buku antologi Kasut Kelopak Jantung | |
Aktiviti | Bercerita secara ringkas di hadapan kelas secara individu, latihan pengukuhan | |
Refleksi | Guru membuat ulasan persembahan pelajar Pelajar sentiasa dibimbing oleh guru |
No comments:
Post a Comment