Mata Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan | Tingkatan: 2C |
Tarikh/Hari | 10.10.2011 | Masa: 2.00-3.10ptg |
Hari | Isnin | Bil Pelajar: |
Minggu/Tema | 41/ Cabaran Masa Depan | |
Tajuk | Bekerjasama Dan Bersatu Padu Dalam Menghadapi Pelbagai Cabaran
| |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat:
| |
Persediaan Guru | Buku teks, gambar dan artikel, lembaran kerja | |
Penerapan Nilai | Bertanggungjawab, bersungguh-sungguh | |
Aktiviti | Pelajar dibahgikan kepada kumpulan kecil dan setiap kumpulan diminta mengumpulkan maklumat dan gambar tentang kerjasama yang dipupuk oleh Malaysia dengan negara luar mengikut aspek-aspek tertentu | |
Refleksi | (CUTI PMR) |
Mata Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan | Tingkatan: 2I |
Tarikh/Hari | 12.10.2011 | Masa: 12.50-2.00ptg |
Hari | Rabu | Bil Pelajar: 32/39 |
Minggu/Tema | 41/ Cabaran Masa Depan | |
Tajuk | Bekerjasama Dan Bersatu Padu Dalam Menghadapi Pelbagai Cabaran
| |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat:
| |
Persediaan Guru | Buku teks, keratan akhbar/artikel, lembaran kerja | |
Penerapan Nilai | Berkeyakinan, bekerjasama | |
Aktiviti | Mencari maklumat tentang sejarah penubuhan ASEAN dan menyenaraikan tujuan penubuhan ASEAN | |
Refleksi | Guru merumuskan keseluruhan tajuk Pelajar menyedari bahawa ASEAN merupakan sebuah pertubuhan yang mampu menyatupadukan negara serantau |
Mata Pelajaran | Pendidikan Jasmani & Kesihatan | Minggu/Waktu: 41/PJK |
Tarikh | 10.10.2011/11.10.2011/12.10.2011/13.10.2011/14.10.2011 | |
Hari/Masa/Kelas | Isnin: (3.25-4.35ptg/2D,5.10-6.20ptg/2B) (CUTI PMR) | |
Hari/Masa/Kelas | Selasa: (3.25-4.35ptg/2L,5.10-6.20/2E) (CUTI PMR) | |
Hari/Masa/Kelas | Rabu: (3.25-4.4.35ptg/2M,4.35-5.45ptg/2N) | |
Hari/Masa/Kelas | Khamis: (4.00-5.10ptg/2J,5.10-6.20ptg/2G) | |
Hari/Masa/Kelas | Jumaat: (5.10-620ptg/2H) | |
Tajuk | Gimnastik Pendidikan Sub tajuk: Kesedaran Tubuh Badan | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat:
| |
Persediaan Guru | Skitel, wisel | |
Penerapan Nilai | Bekerjasama, hormat menghormati | |
Aktiviti | Pelajar melakukan aktiviti mengikut arahan guru: Langkah I:
Langkah II:
| |
Refleksi | Guru membuat ulasan hasil persembahan pelajar Pelajar dapat menyatakan otot yang terlibat dan kepentingan aspek keselamatan dalam aktiviti gimnastik Menimbulkan keseronokkan kepada pelajar |
No comments:
Post a Comment